Small fragments of a life

torsdag eftermiddag

Problemet är löst. När jag kom ner i källaren förut låg en lapp på min tvättsäck med en ursäkt, och den andra smutstvätten, den som inte var min alltså, var borta. Så skönt, då slipper jag oroa mig för det. Handdukarna hängde kvar i torkrummet, där jag hängt dem, men de var också borta, nästa gång jag kilade ner. Jag svarade inte på lappen, det kanske jag skulle ha gjort, och berättat att man måste tömma tumlaren på vatten emellanåt, annars kan hela maskinen haverera. Men å andra sidan kan man ju sätta upp en lapp på själva tumlaren i sig.

När jag flyttade in här för snart 2 år sedan sade hyresvärden att det skulle tillkomma en tumlare till tvättstugan, för då fanns bara en tvättmaskin och ett torkrum. Det tog ett år lite drygt, sedan kom tumlaren. Och vad skönt det är med torktumlare, handdukar, underkläder, lakan, allt åker in i tumlaren, och kommer ut mjukt och behagligt.

Försöker styra upp lite planer ang. lördag just nu, får se om det lyckas eller ej, men håller alla mina tummar för att det ska funka. Det vore fantastiskt.

Lite mer tvätt att göra, sedan bär det av mot badhuset, dags för ännu ett pass vattengympa!

Och i morgon har jag en lekdate med Tiinisen, det är grejor det! :)

Nu ska jag ner till tvättstugan igen. Fridens liljor
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: