Small fragments of a life

I've come undone, but you make sense of who I am, like puzzle pieces in your hand...

En härlig fredag. Det är inte alls tokigt att vara ledig fredagar, nej, inte dumt alls vill jag påstå. I morgon och på söndag jobbar jag visserligen, men helgen känns inte alls lika lång när man inte jobbar fredagen.

Anki och jag har varit duktiga och varit i badhuset för lite simning, det var inte alls tokigt det. Lite bubbelpool och bastu på det hela också, så mår man rätt bra sedan. Men jag blev trött sedan, när jag kom hem. Lade mig i sängen för att läsa boken jag lånade av Eva, kom några sidor, men sedan slocknade jag, med näsan i boken.
Det känns ändock inte som att det kommer bli något problem att somna ikväll, trött är jag, av någon underlig anledning.

Nu är Spotify igång här, och musiken strömmar ut genom högtalarna, vibrerar, går in i mig. Det är egentligen märkligt hur musiken kan förmedla så mycket olika känslor.

I morgon jobbar jag delad tur, på kvällen bär det sedan av hem till Helena, för att kika på melodifestivalen. (Och det är ju verkligen en av mina favoriter.) Det ska bli skoj, trevligt med sådana kvällar!

Sedan jobbar jag 12-21 på söndag, så det blir skönt med sovmorgon söndag morgon.

Sedan, mina vänner, är det ny vecka. Nya planer och nya äventyr, det är en del på gång nu. Det största kommer ske till helgen nästa vecka. På fredag tänker jag nämligen hoppa på ett flyg till Frankrike. För att träffa en tjej jag chattat med till och från sedan ungefär 2005. Det är nervositet. Och lycka. Och alla möjliga olika känslor. Men man måste ta lite risker i livet för att vinna något. Så det gör jag. Stannar 2 nätter innan jag åker tillbaka hem.

Nu dags för något att stoppa i munnen.


Kvällens låt; Red - Pieces


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: