Small fragments of a life

What if we start again?

Det är dags för tisdagstema igen. Den här veckan är temat gammal. Jag sökte igenom bilderna på min externa hårddisk, och hittade en bild som får representera veckans tema, nämligen denna;



Det är en gammal bild, i en gammal skola.
Ja, det är alltså jag, år 2006. Nyhemsskolan. Och nej, jag gick inte på Nyhemsskolan då, jag slutade där -03, om jag minns rätt hade Katha födelsedagsfest i matsalen där just den här kvällen.



För övrigt har dagen endast varit en enda lång nära-döden-upplevelse. Migrän kallas det visst. Huvaligen. Det satte i vid lunchtid och jag tog 2 alvedon och 1 ipren och gick och lade mig. Det hjälpte föga. När jag vaknade hade jag fortfarande ont i huvudet. Upp och ta 2 alvedon till, dricka massa vatten, sedan ner i sängen igen. Somnade ganska omgående, men hade ändå fortfarande ont i huvudet när jag vaknade. Nu börjar det dock gå över, jag känner bara av det emellanåt.

Sedan, bara för att jag har haft ont i huvudet har telefonen ringt mest hela dagen tycker jag. Mamma, pappa, farfar, Helena, ABF, Lotta... Jag har varit väldigt populär idag. Hoppas på nya samtal någon gång när jag inte ligger däckad med huvudvärk, och Lottis, då kan vi passa på att ta en kopp kaffe också!

Men det hela innebär ju i alla fall att jag missade Rörelse i balans idag. Fasen också. Nästa vecka så!

Nu kika lite TV, sedan i säng. För trots att jag sovit mest hela dagen tror jag inte det ska vara några problem att sova i natt.


Kvällens låt; Red - Start again

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: