Small fragments of a life

Fredag natt

En fantastisk dag, helt enkelt. Först till systembolaget för inköp av öl (haha, Tiina fick inte visa leg! Det är så när man är gammal...) sedan vidare till Willys för matinköp. Herregud vad mat vi handlade, det är inte klokt. Vi hade kunnat bjuda in hela kvarteret på grillfest och det hade ändå blivit rester kvar. Efter Willys styrde vi kosan mot Forssjö. Det är fint därute. Grönt på marken och solen lyste och varmt i skuggan, och allt som hör sommaren till. Vi tog en kopp kaffe på altanen, sedan blev vi dötrötta båda två. Vetifan vad det var i det där kaffet egentligen, inte kan det ha varit koffein i alla fall! Men vi trotsade tröttheten och styrde upp mat. Mycket mat. Massor av mat. Vi hade kunnat göda en hel skock svältande negrer ett halvår med all denna mat.

Så droppade det in lite mer folk. Befolkningsantalet hos Tiina och Staffan denna kväll kom att stanna på 10 personer. Inte illa! God mat och trevligt sällskap, vad kan man mer begära egentligen? Dagen har bjudit på mycket skratt, roliga kommentarer, härliga människor och till slut en del sömnighet.

Lite bilder på det hela, kanske?

Hilma och jag hoppade studsmatta


Höjden av njutning. Lussen.


Det är officiellt sommar när man kan kila ut i foppatofflorna


Blixten jagade en trollslända. Bilden är tagen sekunden innan krypet dog.


Hilmas vattenspridarblomma.


Den är intressant att titta på...


Matlagning.


Tiina och jag gjrode marinad och styrde upp den biten. Sedan fick Staffan vara grillmästare.


Staffan, Hilma och Tiina.


Jag och Hilmis


Avslutar nattens inlägg med en tröttbild på sötnötan Hilma.




Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tiina
skriven :

Tack linis för en skön dag och hjälp med matlagningen:D Du är bäst! Nu vet jag vem jag ska leja in nästa gång det ska lagas mat utöver det vanliga;) Var är bilden på lussen när han slickar sig på nosen? Den var ju sötis:)KRAM!

2 Lina
skriven :

Tack själv Tiinis! En fantastisk kväll, måste sägas! :) Haha, ja jag kan ju bli er personliga kocka ;) Just det, den bilden ja! Ska styra upp någon dag här snart :) Kramar!