Small fragments of a life

Fredag förmiddag

Idag ska jag leka med Tiina, jag. Det är fina grejor. Det blir en tur till affären, (det känns som att det blivit en stående punkt på dagordningen de dagar Tiina och jag ska umgås) och sedan en tripp ut till det där pyttelilla samhället utanför metropolen Katrineholm. Ni vet, det där underbara lilla samhället som ligger precis bredvid en sjö. Och ett jävla sågverk.

Jag har läst Kuriren på internet. Möjligen världens sämsta onlinetidning. Men jag har läst den. Eller ja, läst är kanske ett väl startk och beskrivande uttryck. Jag har skummat mig igenom den. En artikel intresserade mig speciellt. En lärare i metropolen har polisanmält att han utsatts för förtal, online, av sina elever. Men det kan väl inte vara första gången det händer? Jag tycker mig ha sett både det ena och det andra på facebook. Mest det ena kanske. Min första tanke var dock att det kunde ju kanske komma något bra ur det här. Nej, jag tycker självklart inte att man ska förtala folk, det är ju elakt och då måste man senare stå och se ner i marken med glansiga ögon och säga förlåt, för elak får man inte vara, det har man fått höra sedan man satt i sandlådan och grävde menlösa gropar för att testa om det gick att gräva sig till Kina. Men i alla fall; lärare har terroriserat sina elever genom alla tider. Och, nej, då menar jag inte med saker som läxor, för det är inte lärarnas fel, det är skolverkets eller kanske till och med själva fosterlandets fel att stackars elever måste slita med läxor. Men agning och ignorans, favorisering och inkompetens, ren idioti och en jävla massa översittarfasoner. Det är min syn på det hela. För att inte tala om de ouppnåeliga mål som ibland sätts för eleverna. Det har jag egen erfarenhet av. Men det jag ville komma till är att med facebook och övriga sociala media som vi har tillgång till idag gör att saker och ting sprids väldigt snabbt. Och det behöver inte alltid vara en nackdel.

Oj, och nu ringde Helena och var arg som ett åskmoln. Det är ju Skogsröj som gäller i år igen. Biljetterna är nu släppta, så Helena slog till igår. Det skulle hon inte ha gjort. Idag har hon varit på 3 olika ställen och försökt hämta ut biljetterna. Det fungerar inte. För nu i efterhand säger Eventim att man bara kan hämta ut biljetterna på 2 särskilda ställen i detta avlånga land; Stockholm och Örebro. Sådärja. Vet de om att Rejmyre ligger mellan Katrineholm och Norrköping? Mycket märkliga fasoner. Det blir kanske att chansa på att köpa biljett på plats? Vi får väl se. Å andra sidan har jag ju en fader som besöker Örebro ganska ofta.

Nej, nu har jag inte tid med er längre, nu måste jag få skägget ur brevlådan och hoppa i lite kläder och sätta på mig ett ansikte.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: