Small fragments of a life

Torsdag kväll

Vet ni vad det är för datum idag? Just det, det är den 27:e. Vad detta innebär? Lön! Den kom, den sågs, den försvann. Jahapp, när får vi lön nästa gång nu då? Nejdå, så illa är det inte, jag fick ut en riktigt bra lön, så jag ska inte klaga. Det är bara det att jag nyss betalt mina räkningar, och det är för jävligt hur mycket pengar som går åt på hyra och annat sådant där nödvändigt skit.

För övrigt ringde pappa idag föt att fråga om jag är sjuk. Nej, pappa, jag är inte sjuk, det blev helt enkelt inte av att uppdatera bloggen igår, dels för att jag var trött, och dels för att jag inte hittade inspiration till att diktera något.

Men dagen var finfin igår, först kom mitt lilla mufflonfår Linda förbi på en kopp kaffe och mycket snack. Sedan kikade även Sara in för att ta en liten fika. Trevligt! Dammsugning och golvtorkning hann jag också med.

Och idag var det jobb som gällde, mellan 7 och 13. Och efter det prova arbetskläder. Jag beställde 2 par mörkblå byxor, en rosa bussarong med cerisa detaljer och en svart bussarong med rosa detaljer. Min lycka var gjord när jag hittade de rosa plaggen.

Efter jobbet trampade jag ner på stan och kikade runt i lite affärer innan jag mötte upp Mia med sötnötan Julia. Tog en fika på Hembagarns, mycket trevligt, det blir på tok för sällan.

Efter fikat till affären och sedan vidare hemåt till katterna. Skönt att bara vara hemma ikväll, och i morgon är jag ledig, ännu bättre!

Nu ska jag gå och öppna köksdörren, för Imperius har stängt in sig i köket. Smartskaft.


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: