Small fragments of a life

Söndag kväll.

Äntligen. Äntligen är helgen slut. Visserligen tycker jag att helgen har gått fort, men just nu känner jag mig helt slut i huvudet. Det är jobbigare än man tror att byta från natt till dag. Och med tanke på att jag inte jobbat dag på ett par-tre år är det ännu jobbigare. (Ja, om man bortser från januari och februari, och det tänker jag göra, för det var inte på samma ställe, så det gills inte.) Det är mycket att ta in, rutiner att lära sig, klockslag man ska minnas. Det är tufft. Jäkligt tufft. Och inte har jag fått in några riktiga sovrutiner ännu, så minimalt med sömn på det hela. Härligt.

Jag ska jobba lite till i morgon, just nu känns det kämpigt, men det kommer nog att gå bra. Det blir skönt när det är gjort i alla fall. Nu ska jag ta mig i kragen och bädda ner mig själv i sängen, kroppen skriker efter att få sträcka ut sig, och jag tror bestämt att John Blund varit här och strött grus i mina ögon. Redan. Så kanske man kan få somna skapligt ikväll. Jag hoppas.


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: