Small fragments of a life

Lördag kväll

I morgon är det fars dag, igen. Var det inte nyligen fars dag? Eller var det mors dag? Eller barnens dag? Eller gammelmorfars dag? Skitsamma. Fadern ids inte att hålla sig hemma på fars dag, så han får inga presenter, och ingen tårta. Är man inte hemma på fars dag får man stå sitt kast. Inte för att han hade fått det om han var hemma heller, men nu kan jag ju låtsas att han hade fått det om han bara kunnat hålla sig i stan. Det känns bra.

För övrigt har det varit en bra dag, mestadels spenderad på jobbet. Men nu är det bara söndagen kvar, sedan är helgen slut, och det gör mig ingenting. Bara en delad tur kvar. Skönt, skönt, jätteskönt.

Jag funderade på något under kvällen, och tänkte att jag skulle ta upp det på bloggen, men nu har jag glömt vad det var. Jag hatar när det blir så, det är lite som med drömmar, man kan drömma något riktigt festligt, något som man skrattar åt när man vaknar, sedan räcker det med att man kilar ut på toa, så har man glömt vad man drömt om. Det är fantastiskt enerverande.

Åh, just det, jag tror inte mina grannar är hemma den här helgen, så det är lugnt och skönt och framför allt tyst i byggnaden. Jag funderar på att kila ner och skicka in en tub lim i låset, så de håller sig borta ett tag. Men det vore inte riktigt rätt, eller?

Nej, nu väntar sängen på mig, jag tror den saknar mig.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jennie Klasson
skriven :

Tycker absolut att du ska kleta grannens nyckelhål fullt med lim, lite hämdaktioner ska man ha för sig. O är det så att de är ute på galej o kommer hem o planerar efterfest så blir det ju ingen. För grannarna kommer ju inte in. Hihihihi men å andra sidan finns det ju då risk för efterfest i trapphuset o det är ju ännu mindre roligt. Så för att vara en god granne, o föregå med gott exempel. Strunta i limmet å kryp ner i sängen och försök sova ett par timmar innan hela helvetet brakar lös.Du har ju en dag i morgon oxå. Där du får gå upp o göra rätt för ditt levebröd, iochförsig tror jag inte grannarna tackar dig för att du går upp svintidigt en söndagmorgon men tänk så här: Kanske det är så att det visar sig att just du tar hand om dina grannar när de behöver en sjukgymnast. Och då kan du hämnas Med att inte hjälpa dem och då. HA DÄR FICK NI FÖR ATT JAG FICK MIN SKJÖNHETSSÖMN FÖRSTÖRD PÅ HELGNÄTTERNA NÄR NI VAR UNGA O OFÖSTÅNDIGA O FESTADE ER IGENOM HELGERNA....! Fast å andra sidan kan de ju faktiskt vara bortresta oxå. Föresten varför är det ingen dagens låt jag vill ha Traiding Yesterday eller nått Puss/J

2 Lina
skriven :

Men problemet är att de inte är unga! De är fan i medelåldern! Jag blir pajden i huvudet! Jag skickade inte in en lim tub i nyckelhålet, jag satsar istället på att ge igen till helgen! ;)