Small fragments of a life

You were everything that's bad for me

Jag glömde bort att berätta igår att det där 08 numret visst ringde när jag låg och vilade mig. En väldigt påläst kille ringde och frågade efter Elin Lina Elisabet Gustafsson. Men han ringde inte från Tele2, han ringde från Telia. Han frågade om bredband hit och telefoner dit, jag avböjde hans erbjudanden vänligt men bestämt.

Och vid närmare undersökning är det tydligen två 08 nummer som varit så ihärdiga. Telia var den ena. Och för en liten stund sedan ringde en kille från ett annat 08 nummer. Tele2. Han var inte alls lika påläst han, för han sökte "Ööööh, den som... eeehh... i hushållet har hand om telefonabonnemanget." Det var en dålig start på samtalet. Och fortsättningen blev inte bättre...

"En familjemedlem har mobilt bredband från Tele2, och då har jag ett erbjudande, för ni har Telia på hemtelefonen?" (Förresten, en familjemedlem? Kan inte de se att jag är självbo? Vem skulle ha det bredbandet om inte jag? Imperius?)

"Ja, jo, det stämmer."

"Ni betalar alltså... öööh... 149 kronor i månaden för det. Får jag fråga, hur mycket använder ni hemtelefonen?"

"Inte så överdrivet mycket."

"Just det, det brukar vara så. Men om ni byter till Tele2 betalar ni bara 69 kronor i månaden och ringer lite billigare."

"Jaha, men jag har en ännu billigare lösning."

"Eeeeh, vadå?"

"Att helt enkelt säga upp hemtelefonen."

"...Eeeeeh... alltså... öööööh, ska ni göra det?"


Så mina vänner, så gör man för att få telefonterroristerna tysta! Sedan bad jag honom att skriva upp mig på någon lista över personer de inte skulle ringa. Och han förklarade att han visst kunde skriva upp mig på en sådan lista på hans kontor, men att kontoren är utspridda i Sverige, och att de säkerligen ändå kommer ringa från andra kontor. Jag svarade helt enkelt att "Det är väl ändå en jävligt dålig organisation." Och jag tror han blev lite stött, för då gick han in i försvarsställning och menade på att det inte var hans fel. Det hade jag väl kunnat räkna ut med lilltån att det inte var hans fel, men det var ändå han som ringde, och då får han stå sitt kast. Han blev riktigt otrevlig mot slutet av samtalet måste jag säga, och sade inte ens hej då, fast jag var ofantligt trevlig mot honom.


Sedan pratade jag med Veronica och höll på att garva ihjäl mig, för hon hade beställt en skiva från Enjoy som landade på hallgolvet idag när brevbäraren kilade förbi ytterdörren. Hon öppnade paketet för att upptäcka att cd-fodralet hade gått sönder vid posthanteringen, men tänkte att det fick väl vara så, skitsamma liksom. Tills hon öppnade fodralet och insåg att det var tomt. Ingen skiva. Det hon fick på posten var alltså ett tomt, trasigt cd-fodral. Hoppas det inte var så dyrt.


Nu ska jag hoppa ur mina pyjamasbrallor och i ett par jeans.


Dagens låt; We the kings - All again for you


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

200 spänn vill de ha betalt! Men det ordnar sig nog, hoppas jag!

2 Tele2
skriven :

Hej Lina,



Vi på Tele2 vill beklaga om du fått dålig service och bemötande av vår anställda som ringde uppp dig. Detta är givetvis inget vi på Tele2 eftersträvar utan vi vill ge dig som person ett positivt och professionellt bemötande.



Om du önksar att vi på Tele2 spärrar så våra säljare inte ringer på ditt nummer får du gärna mejla mig ditt nummer samt namn så ordnar vi detta.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2.

3 Jennie
skriven :

Det va som fan

4 Syster
skriven :

Ja vad fan har du hemtelefon för? Välkommen till 2010.