Small fragments of a life

I can't make a sound to somehow capture your attention, I'm starin at perfection. Take a look at me so you can see, how beautiful you are...

Som alltid en intressant dag ute i Forssjö! Jag säger bara det; är spackling en konst så är jag Picasso! Visserligen var det första gången jag spacklade, men jag är en naturbegåvning. Det bubblade sig på ett par ställen, men det var absolut inte mitt fel.

Men för att ta det från början. kommer ni ihåg att jag slet ner tapeten i Tiina och Staffans vardagsrum? Givetvis hade jag deras tillåtelse att göra det. Men poängen är att sedan dess har deras vardagsrum sett lite... demolerat ut. Nu har de gjort slag i saken och börjat renoveringen. Och mitt i allt damm och vit färg hittade vi Staffan och Markus med varsin roller. Jag tyckte det såg så festligt ut att jag också ville måla. Så Staffan lånade ut en tröja och en keps till mig, och sedan var jag igång. Det tog inte så lång stund för oss tre att måla 4 väggar. Även om Staffan var lite långsam av sig, vilket han påstod berodde på att han hade för bred. Roller, alltså. Sedan kom vi även fram till att det är längden som räknas. För Markus nådde högst upp på väggen trots att han inte hade någon sådan där roller med pinne.

När väggarna var vita hoppade vi ut till damerna i köket, Tiina och Annelie, och fick lite mat i magen. Och efter maten fick vi givetvis kaffe. Vi fikade lite i lugn och ro och hade allmänt trevligt. Och några timmar senare hade färgen på väggarna torkat, så Staffan hoppade in och började slipa, jag drog på mig skyddsutrustningen och fick en snabblektion i spackling av honom, sedan bar det av. Så nu ska jag lägga till spacklerska i mitt CV. Det är fränt.


Demolerat!




Visst är de söta?


Jörgen slipar.


Staffan


Spacklerskan, herself.


Vilket konstverk!



Nu dags för en nattmacka, och kanske en kopp te. Sedan sängen! På grund av på tok för lite sömn på senaste är tanken att jag ska gå och lägga mig skapligt ikväll. Vi får se om tanken blir verklighet eller inte...


Dagens låt; Secondhand Serenade - Stranger

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jennie Klasson
skriven :

Snart kan du konkurera ut Simon o Thomas, så mycket som du har renoverat i sommar o höst du är bäst Lina

2 Tiina
skriven :

Du är för duktig du Lina:) tack för hjälpen och som du kanske märkte så var en annan inte på topp igår men tack för att du står ut med en sur gravid finne:) Kram!