Small fragments of a life

She is my cigarettes and champagne, she's got me strung but I'm not running, I, I love that girl...

Det är rätt kämpigt just nu, mycket saker att göra och inte alls tillräckligt med tid, men på något sätt får jag det ändå att gå ihop. Nästan i alla fall. Igår lyckades jag göra färdigt en laborationsrapport om osmos. Första gången jag läste igenom texten om osmos fattade jag absolut ingenting. Molekyler hit och molekyler dit. Det värsta är att det inte ens är svår naturkunskap egentligen. Men det finns en aledning till att jag aldrig har tyckt om NO-ämnena. Jag har liksom aldrig varit intresserad, aldrig tyckt att det varit roligt. Och när jag inte tycker något är roligt lägger jag inte ner så mycket energi på det, vilket innebär att jag inte förstår saker och ting, och då blir det ännu mindre roligt! Det är en ond cirkel det där.

Men nu har jag skärpt till mig, jag har lagt ner mycket energi på naturkunskapen. Anledningen till det är att mycket står och väger med att jag klarar den här kursen. Anöskningarna till universiteten är färdig, nu ska jag bara bli färdig och åtminstone godkänd på naturkunskapen och komplettera med de betygen, sedan är det bara att vänta och se. Jag är redo, nu vill jag plugga, nu vill jag bort från osäkerheten mitt jobb just nu innebär. Nu vill jag bli något annat. Och jag har insett att jag vill ha ett jobb som innebär att man jobbar dagtid och raka veckor. Inget mer kvällsjobb eller nattjobb, inga fler helger. Om det är möjligt att hitta ett sådant jobb återstår att se, men det skulle vara otroligt skönt.

Men, eftersom jag har så mycket att göra hela tiden, men naturkunskap och med jobb och försöka vara lite social med mina vänner, har jag inte så mycket tid för bloggen. Eller något annat heller för den delen. Jag har däremot verkligen blivit dagmänniska nu, till och med när jag har sovmorgon vaknar jag senast 8 på morgonen. Det är ganska skönt att bara strosa runt hemmet på morgonen, slänga ett öga på nyhetsmorgon, dricka ett antal koppar kaffe, kolla lite på facebook. På morgnar jag är ledig vill säga. De morgnar jag jobbar ljuder larmet klockan 05:30

För övrigt har jag på senaste blivit irriterad väldigt många gånger, för att folk inte kan skilja på de och dem. Det kliar i fingrarna när folk skriver dem rakt igenom en text, istället för att lära sig när man ska använda de och dem. Jag får lust att skicka hatmejl. Min värld är väldigt liten, och jag behöver sluta läsa bloggar av folk jag inte känner. Det är min slutsats.

Nu har det blivit dags att dra fram naturkunskapsboken igen, jag har 25 sidor att läsa på två dagar, vilket kanske kan tyckas vara simpelt. Men lägg då till att jag jobbar 14-21 idag, och 7-16 i morgon. Helt plötsligt har man då inte så mycket tid att läsa på.



Dagens låt; Green River Ordinance - Endlessly


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Du är jätteduktig Lina!! Kram

2 Malin
skriven :

Du är så bra du! :)

O. jag irriterar mig också på folk som inte kan använda det skrivna språket på rätt sätt. Jag sitter o. blir bitter på människor jag knappt känner, hur dumt är inte det? :)

3 Birgitta
skriven :

Du kommer att fixa naturkunskapen galant !!! Lycka till, jag håller tummarna för att du kommer in på din utbildning till våren!! Men jag kommer ju att sakna dej på härliga Furan !!Vem ska styra upp??? Kram

4 jennie
skriven :

Lina du är en fantastisk kvinna som både jobbar o pluggar. Det tar en otrolig energi att vara fokuserad på både arbete och i skolbänken. det är ingen dans på rosor att plugga hemma man måste vara väldigt disciplinerad, och ändå fast du har ryggsäcken full har du tid för dina vänner. Jag är otroligt stolt över dej. Kram J

5 Lina
skriven :

Veronica; Tack :) Jag försöker vara det i alla fall :)

Malin; Det är riktigt dumt, men det går inte att låta bli att bli irriterad!

Birgitta; Tacks :) Och grattis på namnsdagen! ;) Det finns nog alltid någon annan som kan komma att styra upp! ;) Igår fick jag i alla fall lära mig att vi är fyra stycken uppe hos oss som alltid låter, och jag är tydligen en av dem... Vet inte om det är positivt eller negativt? ;)

Jennie; Tack vännden min, det värmer!! :)