Small fragments of a life

lördag eftermiddag

Igår var jag som bekant ute i Forssjö och firade fredag med Tiina, Staffan och Hilma. Det var en fantastiskt trevlig kväll med god mat, fint sällskap, brädspel, och film. Staffan, Tiina och jag kikade på Pirates of the Caribbean. Det är märkligt, att en film blir så lång när den visas på TV. Det är reklampauser var 5:e minut, och eftersom filmen visades på 4:an var det ju paus för 22-nyheterna. Jag tycker det är lite jobbigt det där. Så från och med nu ska jag nog bojkotta 4:an.

När kvällen var slut fick jag låna med mig Corsan hem. Mina grannar måste ju börja undra snart, varför jag kommer med så många olika bilar. Det har varit blå Volvo, svart Saab, vit Opel, röd Corsa, en annan blå Volvo och en grön Saab.

Det blev sent sänggående, någon gång mitt i natta, och så ringde Helena vid halv 10 i morse och frågade om jag var vaken. Så hon drog med mig ut på promenad, tillsammans med en sovande Harry i vagn. Vi gick i säkert en timme, sedan hittade vi ner på stan och in på Kvarnen där Helena bjöd på lunch, det var mycket snällt av henne!

Efteråt bar det av hemåt igen för att ta en dusch, sedan åkte jag till coop och handlade lite lightläsk och mörk choklad, så ikväll blir det lördagsmys i min ensamhet. Jag klagar inte alls, det ska bli riktigt skönt!

Nu ska jag lägga mig i soffan en stund och ta en power nap, för mina ögon vill inte längre hålla sig öppna.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sara
skriven :

Skönt att bara vara hemma och mysa med katterna! Dessvärre kan jag inte göra de.. De vankas först världens snabbaste Kräftskiva för jag börjar jobba 8 .. :( Ska jobba 5 helger irad nu.. Så jag lever :) Ha de bäst!!! KRAM

2 Adam
skriven :

sv. Hahahah ja ibland så fattar jag inte hur jag får till det ;). Hälsa tillbaka ^^