Small fragments of a life

Jag försöker vara snäll, jag försöker att förstå, aldrig gör jag något dumt, snälla gråt inte mer!

Dagarna smiter förbi, och jag är ovanligt dagvill just nu. Men idag är det i alla fall fredag, det vet jag, för jag har skrivit prov i Naturkunskapen och varit väldigt duktig. Så nu är det färdigt med det för den här veckan och jag kan spendera resten av helgen med att bara lata mig, om jag vill det. Jag har ännu inte bestämt mig för vad jag vill göra i helgen, men det brukar alltid finnas saker att göra, så jag är inte orolig. Ikväll ska jag i alla fall ut till Forssjö för att spendera kvällen med familjen Jurvanen-Hallberg, det brukar inte vara så tokigt!

En annan härlig familj att umgås med är Klasson, de där ute i Holmatorp. Just därför spenderade jag ett dygn där mellan onsdag och torsdag. Vi hade tänkt ta en promenad ut till Holmatorp, Jennie och jag, men det blev inte riktigt så, först kilade vi till coop för att investera i lite mat, och efter det fångades jag av en Tele2 gubbe på stan, eller gubbe är kanske inte riktigt rätt ord att använda, för han var ganska ung ändå. Han informerade mig i vilket fall som helst om att jag har helt fel prisplan och att jag kan spara cirka 200 kr/mån på att byta abonnemangstyp. Och efter noga övervägande kände jag ändå att hans argument höll, så nu får jag ny prisplan någon gång i nästa vecka, där jag har fria sms till alla operatörer. Fintfint!

Sedan stötte vi på Veronica, och stod och pratade med henne en stund, innan vi begav oss till det där apoteket som har monopol på flytande medicin. Där investerade vi i ett par pavor rödvin, innan vi gick vidare mot Åhléns för att sedan svira mot valstugorna. Jag hittade ganska omgående till Socialdemokraternas valstuga, där jag slog mig ner för att diskutera lite med 2 damer som höll i det hela just den dagen. Jag pratade om min, och många andras, jobbsituation just nu, det här med att inte veta var vi hamnar när ett vikariat tar slut. Då visade det sig att en av de här damerna sitter i vård- och omsorgsnämnden, och hon var väldigt intresserad av att höra mer, så jag fick hennes mejladress, så ska jag skriva ett mejl om hur det är att vara en av de som förlorade jobbet i Januari, men som sedan blev återanställd. För det finns en hel del av oss.

I vilket fall som helst, efter det hade klockan blivit mycket, så vi tyckte att vi lika bra kunde åka hem tillsammans med Jennies bättre hälft; Janne. Så det bar ut till Holmatorp och vi påbörjade kvällens middag. Jag bjöd dem på citron- och limemarinerade rotfrukter med fetaostfylld kyckling med soltorkade tomater och en sås till det. Mycket gott. När vi ätit kilade vi ut på en promenad, och resten av kvällen försvann sedan i ett virvarr av skratt, prat och alkohol. En helt underbar kväll alltså.

Dagen efter drog Jennie med mig ut i skog och mark. Det är inte riktigt min scen egentligen, för jag tycker inte om spindlar och liknande äckliga kryp. Men jag trotsade mina rädslor och vi lyckades hitta en hel del kantareller och trattisar. När man har plockat svamp måste man också rensa den, så det gjorde vi. Sedan läste jag om giftiga svampar som liknar trattisar och därför lätt kan förväxlas med just trattis på wikipedia. Efter det var det bara att börja gå igenom svampen igen, en och en, för att vara säker på att vi inte fått med oss någon giftig svamp, eftersom jag vill ha väl fungerande njurfunktion även till nästa månad.

Jennie är för övrigt en jävligt bra spindeljägare, medan jag hoppar undan och gömmer mig mördar hon de äckliga små krypen! Hon är modig, hon!

Jennie gjorde i ordning en stek, och när hennes make och son kom hem från jobb och dagis åt vi den, fantastiskt god, måste jag säga! Sedan skjutsade Janne hem mig till min egen lya, vilket var mycket vänligt av honom!

Nedan följer lite bilder från det galna dygnet i Holmatorp!


Lillemannen


Nostalgi! Så här såg diskmedelsflaskorna ut när jag var liten!


Lillemannen spänner sina muskler!


Tittut!


Tandborstning.


Sötnöt!


Gissa bajset!!! Lämna en kommentar om vad du tror det är för djur som lämnat denna hög!


Laktritsshot!


Finaste Jennie.


Vurpa.


En helt bekväm position.


Klöver i skogen, jag fick lite Sjöholmsvibbar.


Svamprensning.


En söt liten kantarell. Har du sett Herr Kantarell?...




Nu ska jag vattna pappas blommor, sedan ska jag dra mig hemåt innan Tiina slutar praktiken, så åker jag med henne till Forssjö under eftermiddagen.


Dagens låt; Magnus Weideskog - Gråt inte mer


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sara
skriven :

Jag tror jag har 2 olika alternativ ang bajset.. :) Hahaha.. Räv eller grävling.. KRAM

2 Veronica A
skriven :

Låter som du har haft det kul! Då var det Karin Frisk som du träffade på i valstugan! Hoppas provet gick bra! Kram

3 jennie
skriven :

Underbar blogg idag fast man fick vänta lite, Jag som vet bajset vad ska jag svara love J

4 jennie
skriven :

Visade bilderna för lilleman. Han hade en komertar på Bajset Bellebajs (Våran daghund)

5 Sara
skriven :

Nåå.. vad är de rätta svaret på bajsfrågan? :P Kram Börje