Small fragments of a life

Another day, another night, I lived off dreams...

Tiinas och mitt shoppingäventyr har jag ju redan berättat om, men jag har inte lagt upp många bilder på vad det resulterade i, så jag tänkte börja dagens inlägg med det. Bilderna är lite mörka, men det får ni stå ut med!
Affärerna som sakerna inhandlades var i alla fall; Lindex, H&M, Carlings, Gina Tricot, IKEA och Willys i Norrköping.








I måndags barnvaktade jag Hilma och rev Tiina och Staffans vardagsrum. Barnvakteriet gick bra, vi ritade och tog det lugnt. Jag har aldrig varit något vidare på att rita, men ibland får man lägga manken till, och jag verkade kunna imponera något på barnet i alla fall...





Hilmas konstverk


Ett slott, och en prinsessa :)


Hilma koncentrerar sig.


Ett halvdemolerat vardagsrum.


Ett heldemolerat vardagsrum.


Det blev ett monster på väggen... Huva.



Jag barnvaktade även i tisdags, då jag hämtade Hilmis från förskolan och körde hem henne, sedan spenderade vi eftermiddagen framför TV:n. Barnet fick välja film, och vi tittade på Brum. En liten bil som kör runt helt själv och är allmänt hjälpsam. Det var lite nostalgi över det hela, för det tittade jag på när jag var liten också.

Sedan kom Tiina och Staffan hem, och jag blev kvar fram till kvällen. Väldigt trevligt. Man kan påstå att Staffan blev aningen förvånad över att komma hem och inse att vardagrummet hade ändrat skepnad under tiden han var och jobbade...




Blixten sussar sött. Förbereder sig förmodligen för nattpasset...


Malin och Blixten, som ser ut som om han tänker hänga sig själv...


Malin.


Staffan tycker så mycket om att vara med på bild...


Trött efter jobbet?


Staffan aka Jörgen.


Tiina och Rosan. Farlig katt det där, hon bara fräser...



I onsdags åkte jag ut till Sara, och tog en kopp kaffe. Mycket trevligt! Hon hade en liten kissemiss som sprang omkring och såg allmänt söt ut. Och gott kaffe hade hon. Och så hade hon gjort en massa fina prylar! Hon visade mig hur hon gör och jag blev lite inspirerad, så efter att jag varit hos henne tog jag bara en snabbis förbi Factory Outlet för att köpa strumpor, sedan bar det av till Britt-Maries pyssel och pynt och det investerades i diverse prylar. Jag ska lägga upp en bild snart, men har inte lyckats ta någon ännu...

Sixten


Jag blir så glad av mina nya strumpor! :)



I torsdag bar det iväg ut till Forssjö, den här gången till mitt lilla mufflonfår, Linda. Det var fantastiskt länge sedan vi träffades, så det var verkligen på tiden.

Sedan var det dags för säsongens första vattengympa. Det var otroligt skönt att komma igång med det igen! Och jag kände mig otroligt nöjd när jag återvände hem.

Idag har jag inte gjort särskilt mycket mer än att läsa ut min bok; Harry Potter and the Deathly Hallows. Fast pappa och jag åkte ut till båten för att ösa den, och som tur var hade den inte sjunkit. Det hade däremot den som ligger bredvid vår båt...


Pappa öser båten.


Grannbåten... Den kan man ösa ihjäl sig...



Nu ska fadern och jag se på Fawlty Towers, Manuel är bäst!


Dagens låt; Crashdiet - Beautiful pain


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: