Small fragments of a life

There ain't no other friend like you...

Nu ska vi göra något roligt. Eller vi och vi... Jag ska göra något kul. Och svårt.
Jag har hittat en lista. Den ska jag göra, här på bloggen. Det har med musik att göra.


dag 01 - Din favoritlåt
dag 02 – din hatlåt
dag 03 – en låt som gör dig glad
dag 04 – en låt som gör dig ledsen
dag 05 – en låt som påminner dig om någon
dag 06 – en låt som påminner dig om ett ställe
dag 07 – en låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle
dag 08 – en låt som du kan hela texten till
dag 09 – en låt du kan dansa till
dag 10 – en låt som får dig att somna
dag 11 – en låt av ditt favoritband
dag 12 – en låt av ett band du hatar
dag 13 – en låt som är guilty pleasure
dag 14 – en låt som ingen tror att du skulle älska
dag 15 – en låt som beskriver dig
dag 16 – en låt som du brukade älska men nu hatar
dag 17 – en låt som du ofta hör på radio
dag 18 – en låt som du önskar att du fick höra på radio
dag 19 – en låt från din favoritplatta
dag 20 – en låt du lyssnar på när du är arg
dag 21 – en låt du lyssnar på när du är lycklig
dag 22 – en låt du lyssnar på när du är ledsen
dag 23 – en låt du vill ha på ditt bröllop
dag 24 – en låt du vill ha på din begravning
dag 25 – en låt som får dig att skratta
dag 26 – en låt du kan spela på instrument
dag 27 – en låt du skulle vilja kunna spela på instrument
dag 28 – en låt som får dig att känna dig skyldig
dag 29 – en låt från din barndom
dag 30 – din favoritlåt från den här tiden förra året


Så, vi börjar idag. Ingen idé att skjuta upp saker och ting. Så, min favoritlåt. Det är jättesvårt.
Det finns minst 100 låtar jag skulle kunna lägga upp som min favoritlåt, och saken är den att det ändrar sig hela tiden vilken som är min favoritlåt. Men jag har en låt som jag lyssnat på bra många gånger, bra länge nu...




Så, det var dagens. Min favoritlåt. (Just nu)

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tiina
skriven :

Det här var lite intressant att följa faktiskt med tanke att vi har liite skiftande musiksmak du o jag men denna låt var fin:) fin men lite vemodig på nått sätt...har lyssnat på den tre ggr och jag blir bara mer o mer gråtmild?

2 Lina
skriven :

Ja, något skiftande musiksmak har vi visst ;) Men den här är riktigt fin! Kanske något vemodig, ja, men ändå otroligt fin. :)

3 Veronica A
skriven :

Ska bli kul att följa! Jättefin låt! Håller med Tiina den är vemodig men vacker!