Small fragments of a life

What is there missing from me, that I see in you?...

Vilken härlig dag! Ja, det är klart att det kunde ju ha börjat bättre. Först ut idag var basgruppsträff med resurs i biomekanik. Vilket som sagt är ungefär lika roligt som det låter. Det hade ju varit trevligt om man faktiskt förstod något av det, men nej. Så sägs det att "det kommer ni kanske ihåg från fysiken i högstadiet!?" Eeeeh, nej. Såvitt jag kommer ihåg gjorde vi inget vettigt alls i fysiken i högstadiet. Men det är klart, det kan faktiskt vara så att det bara var jag som inte gjorde något vettigt alls. För om jag inte förstår något tröttnar jag ganska fort. Likadant med saker jag inte är bra på. Jag vetefan vad jag höll på med på bildlektionerna i högstadiet egentligen, lallade mest omkring tror jag. Det var inte så noga, lyckades prestera VG i alla fall. Sådan är jag. Så bra att hälften vore nog.

Efter biomekaniken var det i alla fall dags för palpation. Det var mycket givande att klämma och känna på ben, senor och muskler. Jag tänkte att Veronica ska få vara objekt för mina (sadistiska, som Tiina skulle lägga till här) händer. Peta och klämma och böja och känna. Rabbla osammanhängande på latin, diskutera muskelfästen. Yes. Så gör vi. Veronica vet fortfarande inget om mina planer. Surprise!

Efter det var dagen egentligen slut. Jag åkte hem för en snabblunch, och sedan tog jag mig tillbaka till campus. Några kursare hade bokat en metodsal för att öva på massagen, och jag tänkte att det är ju ett bra sätt att börja helgen på. Och det var en välbehövlig repetetion på rygg, axlar, nacke. Nu känner jag mig rätt säker på vad jag pysslar med. Nu önskar jag mig en egen portabel massagebänk. Det tycker jag är en rimlig grattis-du-har-klarat-första-terminen-present. Satsa på en sådan.

När massagen avslutats tog jag mig hemåt igen. Himlen hade öppnat sig och regnet vräkte ner, men det gick fort över. Efter regn kommer sol, så också i Linköping. Så jag bestämde mig för att försöka hitta till en affär, hade ingen mjölk hemma. Mjölk är bra, mjölk är gott. Det går åt en jävla massa mjölk här. Jag funderar starkt på att skaffa mig en egen kviga och parkera henne i källaren. Tror att jag skulle tjäna på det i längden.

Men i alla fall, nu hamnade jag på sidospår... Jo, just det mataffär var det. Google is your friend. Först sökte jag efter Willys. Det ligger drygt 5 km härifrån. Och jag kände inte alls för att cykla en dryg mil efter den härliga massagen. Istället hittade jag ett Ica i Tannefors. Så jag slog upp en karta på eniro och ritade av den. Ca. 1 km bort. Finfint. Så jag hoppade upp på cykeln för att trampa dit. Döm om min förvåning, när jag cyklat till slutet på min gata och hittade en stor jävla Å. Inte ens 3 minuter cykelväg från lägenheten. Stångån heter den visst. Det var fint, och det stod två fåglar och tuggade vid promenadstråket. Jag fick cykla över en smal bro för att ta mig över, men det var inga problem. Ica var fint, litet med en massa folk, precis som ICA nära i K-town.

Sedan cyklade jag hem igen, stekte två korvar, slevade upp ett par skedar potatissallad och åt kvällsmat. Och drack påskmust. Påskmust är bra, det är fina grejor det! Nästan lika gott som julmust! Poppade en påse popcorn också. Men det är lite dumt, för det får man ju inte i sig ensam på en kväll. De borde tillverka mindre påsar.

Nu hägrar snart sängen, men ni ska få lite bilder innan dagens inlägg avrundas.

Anja var skitnöjd när Tiina skulle pyssla i trädgården.


Daniel, ett ben och Benjamin


Daniel tafsar på Benjamin


Linda och benet.


Vilka otroliga hjälpmedel det finns


Benjamin har en mysstund med Benjamin


Stångån. Ser ni fråglarna? Va va va va va va?


Stångån.


Mina posters kom idag! Lycka! Ska sättas in i ram och upp ovanför skrivbordet! 50x70 cm, beställda från tarsus tack vare Daniel som styrde upp en kollektiv beställning.


Och en A4 med tryck back och fram. Skelett på ena sidan och muskler på andra sidan. Den kan man sitta och peta på när man inte är hemma.




Dagens låt; Peasant - Raise today


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Helena Svensson
skriven :

En kviga mjölkar aldrig , satsa på en KO istället :)