Small fragments of a life

I'm staring at perfection, take a look at me so you can see how beautiful you are...

Efter jobb och kortspel är jag alldeles slut. Ligger i min säng och försöker värja mig mot John Blund. Det går sådär. Men i morgon har jag sovmorgon och har jag tur sover jag till 8. För antalet dagar jag sovit längre än så den här sommaren är lätträknade. Men man kan ju inte sova bort hela livet heller.

I morgon måste jag komma ihåg att skicka en studieförsäkran till csn (om det går). Så jag får lite pengar snart nog, för det ska vara bra har jag hört. Farmor och farfar åker på semester redan på fredag, så nu ska jag njuta de här sista dagarna av att få maten serverad. Sedan börjar det hårda livet igen med ekonomitänk, matlådelagning och intensivt studerande.

Men i sommar har jag kommit fram till att jag verkligen gjort rätt val, att det här med studier är helt rätt för mig. Inte för att jag inte gillar mitt jobb, för det gör jag verkligen! Och det har varit skitkul att vara tillbaka i sommar, men det är för mycket rutin för mig. Att göra samma sak på samma sätt varenda dag blir så tråkigt i längden. Jag vill att det ska hända lite annat, sådant som gör att man får använda det man har innanför pannbenet.

Men den där hjärnan ska jag använda mer i morgon, för nu är det dags att knyta sig. Jag har spelat kort med gammelpäronen och lillkusin ikväll (nej, jag vann inte), så jag har tänkt nog!


Dagens låt; Seconhand Serenade - Stranger


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Bra att du pluggar! Konstigt att du inte vann! ;)