Small fragments of a life

Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor, jag kan inte ens stå när du inte ser på...

Ikväll var det bingo i Stalls Backe igen. Men vi vann inte ett någe, trots att vi var 4 pers i bilen. Men jag är inte bitter, vi hade i alla fall roligt, som vanligt!

Dagen har gått fort, jag har hunnit tvätta (jodå, nästan helt själv!) så att jag har lite rena kläder när jag återvänder till Linköping på söndag. Fast jag kommer att behöva tvätta när jag kommit hem också, tvättkorgen där är full, och har så varit sedan början av juni... Det är tur att jag har så jävla mycket kläder.

Hemflytten kommer allt närmare och det är med blandade känslor jag återvänder. Sommaren har gått så otroligt fort, jag tycker inte det var längesedan vi tentade anatomin och hade hela sommaren framför oss. Nu har den redan passerat. Det känns lite vemodigt, lite sorgligt på något sätt. Man är så förväntansfull på något vis när sommaren just börjat. Nu är jag förväntansfull på ett annat sätt, jag tänker mer på hur mycket jobb det faktiskt är att plugga. På det sättet har sommaren varit riktigt skön, det här med jobb är underskattat. För när man går hem efter jobbet kan man slappna av, man behöver inte tänka på det förrän man återvänder. Så är det definitivt inte när man studerar. För vad man än planerar göra ligger tankarna och skaver i bakhuvudet om att man faktiskt borde läsa lite till, förbereda sig lite mer till nästa basgruppsträff, läsa igenom anteckningarna från de senaste föreläsningarna igen, se till att man verkligen hänger med och förstår allting. Det dåliga samvetet ligger och lurar på en när man är ute och roar sig.

Men det ska bli otroligt kul att träffa alla kursare igen, att vara en del av en speciell gemenskap. Ett gäng unga vuxna med samma yrkesdröm. En gemenskap där alla hjälper alla, där ingen lämnas utanför. För vi är alla där på lika villkor.

Men nog om det nu, för klockan är mycket och jag ska checka in i bingen.


Dagens låt; Carolina Wallin Pérez - Utan dina andetag

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: