Small fragments of a life

Back from black!...

Oj, bloggtorka här de senaste dagarna. Man kan ju undra var jag har gjort av min moral! Men nu är jag tillbaka, på mer än ett sätt.

Det har skett ganska så mycket sedan senast, i söndags tog jag med mig Staffan och Hilma ut till Spökbacken för att lära mig åka snowboard. Och jag kan meddela att det är mycket svårare än det ser ut! Men mot slutet av dagen kunde jag ta mig ner för backen genom att ploga mig fram, utan att ramla en enda gång. Till Staffans förtret. När vi åkte från Spökbacken for vi ut på sjön och slirade ut på isen. Det var fantastiskt roligt, bättre än bergochdalbana! (Vilket för övrigt är ett väldigt konstigt ord i skrift…) I måndags var det dags för studier igen, och nytt scenario. Och aldrig har jag väl haft så ont i kroppen förut. Ömma knän och ont i arslet, och dessutom en djävulsk träningsvärk på det!

Tisdagen började kroppen på att återhämta sig, så jag kunde röra mig relativt väl utan att gå av på mitten. Det var hemmastudiedags, vilket gick sådär måste jag erkänna. Ibland har man sådana dagar, då hjärnan inte vill vara med. Det är smällar man får ta.

I onsdags var det dags för föreläsningar igen, i Linköping. Jag var dödstrött när jag vaknade på morgonen, och hade inte alls någon lust att ta mig ur sängen. Jag övervägde en stund att stanna hemma och skita i föreläsningarna, men bestämde mig till slut för att ta tag i mig själv. Så jag körde till Linköping, och dagen gav mig ingenting. Suck. När dagen var slut begav jag mig hemåt, åkte direkt till Willys för att proviantera lite, och sedan bar det ut mot Forssjö till finaste Tiina.

Torsdag var det så dags för Norrköping igen, och basgruppsträff. Det stod filmning på schemat, vi följde alltså upp ett scenario, och det spelades in. Jättekul att se sig själv på film, och höra sin röst. Verkligen.

Och idag är det fredag och jag har haft en superbra dag. Back from black. Tack vare Thereze, som gjorde ett jättefint jobb med mitt hår, klippning, färgning och slingning! Sedan for jag hemåt, och fick besök av fröken Sjöman. Det var mycket trevligt, alldeles för länge sedan man såg till henne! Vi tog oss även ut till Forssjö för att hälsa på familjen Jurvanen-Hallberg. Det var lika trevligt som alltid!

Sedan bar det tillbaka in till stan, jag åkte och handlade lite på Ica, sedan tillbaka hem för att slänga ihop ett par smörgåstårtor. När det var klart tog jag mig till far min, som ville bjuda på mat. Det tackar man inte nej till, gratis är gott!

Så nu sitter jag här med pappas muppedator i knäet. Förra gången jag försökte blogga med hans dator försvann plötsligt hela jäkla texten, så den här gången skriver jag i Word innan jag publicerar. Sedan funkar inte mitt vanliga bloggverktyg, så inlägget kommer inte att se ut som de andra, men det är smällar man får ta.

Jag fick ett finfint telefonsamtal idag också, något som gjorde mig riktigt glad! Finaste Jennie ringde och hade en tidig födelsedagspresent till mig, hon har nämligen köpt biljetter till Melissa Horn i sommar. Underbart! Trehundratusen tack!

Och så glömde jag säga att när jag kom hem från Thereze låg det ett paket på mitt hallgolv. Och jag blev så nyfiken att jag fuskade och öppnade det direkt. Det var från min gamle vän Anki såg jag när jag öppnade det, ett fint kort, ett bokmärke (alltså ett sådant man lägger i den bok man läser, för att veta var man är) och ett par jättefina strumpor! Massa, massa, massa tack min fina gamle vän!

Nu är det dags att lägga ner bloggandet för idag. Det blev ett långt inlägg. Så blir det när man inte sköter sig och bloggar varje dag som man ska!

Fridens liljor
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jennie
skriven :

Intensiv vecka hjärtat, ser fram emot. <3