Small fragments of a life

This is hell, this is hell, I am sorry to tell...

Ett par dagar har passerat sedan senaste blogginlägget. Och det är fullt ös, medvetslös som gäller nu för tiden. I torsdags var jag i Norrköping igen för att träffa basgruppen, och diskutera vad vi kommit fram till på våra olika håll. Sedan gjorde vi nya frågeställningar, som jag måste ta tag i vilken minut som helst. Insåg att jag skulle missa tåget när jag gick mot stationen, för då stod 16:31 tåget inne på stationen. Och jag var först tvungen att köpa biljett, för om man köper biljett på tåget tar de ut en avgift på 100 kr. Skitdåligt. Jag hade verkligen ingen som helst lust att betala det, så jag fick satsa på 17:32 tåget istället. Och medan jag stod och köpte biljett rullade tåget iväg. Så en timmas väntan på stationen i Norrköping blev det. När jag väl kom till K-holm var jag trött och hade ont i huvudet, men ville ändå åka och vattengympa med min gamla Anki. Och ibland är det bra att vara envis som en åsna, för vi tog oss iväg till badhuset, och när passet var slut hade min huvudvärk gått över. Sedan blev det en relativt tidig kväll.

Igår var motivationen nere på ungefär noll. Jag hade inte ork att göra någonting alls. Så jag låg på sofflocket fram till eftermiddagen, då jag skickade ett sms till Tiina och frågade vad de hade för sig. De skulle åka till lager 157, så jag passade på att följa med. Resultatet av det blev 3 tishor. För 80 kr/st. Det tycker jag är billigt! Och billigt är bra!

Sedan åkte vi ut till Forssjö, för att äta, prata och skratta. Och sedan slog vi på Ha ett underbart liv. Fantastisk film. Då blev det mer skratt, och jag är imponerad av att Tiina lyckades hålla sig vaken genom hela filmen.

Så led kvällen mot sitt slut och det var dags att åka hem och knoppa. När jag sedan vaknade i morse bestämde jag mig för att det var dags att ta tag i mitt hem. Det såg ut som ett härke, det har blivit lite åsidosatt på senaste, när jag har studerat. Men nu är det ordning och reda igen, och det är så skönt!

Ikväll ska jag till Veronica, den där jävligt långdragna musiktävlingen börjar tydligen ikväll. Inte för att jag är intresserad, men det är alltid roligt med sällskap, och ikväll blir vi rätt många ändå, Veronica, Håkan, Nina, jag och kanske Helena och Fredrik. Och så lilla Emma såklart.

Men först ska jag försöka hinna med lite plugg.

Dagens låt; Elvis Costello - This is hell

Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: