Small fragments of a life

If I'd fall, would you pick me up?

Basgrupp idag. Det innabar Norrköping, förmiddagstid. Upp tidigt, duscha, göra sig i ordning och sen iväg mot tågstationen. Och vad jag ångrade att jag inte tog termobyxor. Det hade verkligen behövts idag. Istället höll jag på att förfrysa på vägen mot campus, trots långkalsonger. Tillbaka mot stan, för att ta med mig Veronica till gymet.

Vi tragglade lite roddmaskin, sedan gick jag en stund på band och körde mina maskiner medan Veronica satt på cykeln. Efter gymet blev det dusch och bastu, och sedan bowling. Det är med bowling är rätt intressant, för det var några proffs som spelade ett par banor längre bort, och de fick strike nästan varenda gång. Hur kul kan det då vara att bowla? Jag menar, en annan blir ju överlycklig om man lyckas slå ner alla käglorna på ett kast.

Sedan är det lite intressant att de lyckades rulla sina klot hela tiden. När Veronica och jag kastade studsade liksom kloten. Det känns som att de kanske inte ska göra det...?

Jag lät i alla fall Veronica vinna... typ. Och sedan åkte vi till Rhodos för att käka. När vi kom dit frågade de om vi bokat bord, och det hade vi såklart inte. Ingen av oss fattade först varför det var så mycket folk, men seda kom Veronica på att det faktiskt är Alla hjärtans dag... Ja, men har man ingen kärlek att fira dagen med får man spendera den med en fin vän. Det är också en slags kärlkek!

Efter middagen körde vi runt en stund, för att köra bilen varm. Vi hittade en bil på sidan i ett dike. Inga varningstrianglar eller något utsatt, så vi blev tvugna att hoppa ur Corsan och kila fram för att se om det var någon i bilen. Det var det inte, som tur var.

Sedan åkte vi till Friskhuset, för vi visste att Helena var där. Så vi flyttade hennes cykel bakom ett hörn, och sedan satt vi och spionerade och väntade. Hon såg lagom förvirrad ut när hon inte hittade sin cykel, då tröck jag ner rutan och morsade. Sedan skjutsade vi hem henne, så hon slapp cykla i kylan. Det var dagens goda gärning.

För övrigt så har jag nu hittat ett bra namn åt Corsan, nämligen Prins Colin. Förkortat helt enkelt till Prinsen.

Lite bilder från dagen?





Det ser proffsigt ut, tycker jag! :)



Nu ska jag mysa med mina fina småprinsar.

Dagens låt; Hello Saferide - The quiz

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Ja det var en händelserik dag! Tack för dom bilderna! Kram min vän! P.S Bowlingen får vi göra om! Du vill väl ha revansch ;) D.S

2 Anonym
skriven :

Det är okey om du döper Corsan till Prins Colin MEN förkortningen ska då vara Colin och inget annat!

/St..Jörgen