Small fragments of a life

Torsdag kväll...

Den mest intressanta dagen, so far. Den började tidigt, för vi skulle vara på campus redan 8:15 för att hämta ut våra Liu-ID. Det tog max en kvart, sedan hade vi nästan 2 timmar att bara glida omkring på. Jag gick till örat med 2 av mina klasskamrater för en kopp kaffe och en massa prat.

Sedan hade vi panel med 2 sjukgymnaster, där de berättade om sina arbeten och svarade på våra frågor. Någonting som slår mig är hur brett yrket egentligen är. Jag visste redan att det var brett, och att det finns mycket möjligheter, men jag visste inte exakt hur brett det är. Det finns tusen möjligheter och utmaningar.

Idag gick det lättare att hitta parkering, för igår innan jag lämnade parkeringen fipplade jag in min position som favorit. Så i morse var det bara att klicka in den favoriten och så ledde gps:en mig rätt. För övrigt tror gps:en att Norrköpingsvägen är en motorväg, för när jag passerar Talltullen säger den "håll till vänster och fortsätt in på motorvägen." Det borde innebära att det är 110 på den vägen, eller hur?

Ärligt talat tar jag det lugnt på vägen. Det är skönt att åka en halvtimma tidigare än man egentligen skulle behöva, bara för att kunna ta det lugnt, och virra omkring en stund. Det är jag bra på. Att virra omkring, alltså.

På eftermiddagen hade vi en föreläsning av en annan sjukgymnast, och efter henne var det dags för en annan man att hålla i en föreläsning. Han svirade in i vit rock och blå plasthandskar, och såg allmänt skojig ut. Han höll världens föredrag, gestikulerade och svängde sig med svåra ord och meningar. När han började svamla om att man under examination kunde få ringa en vän förstod vi att det var något lurt med det hela. När han var klar försvann han i alla fall ganska snabbt, och våra faddrar kom in i salen och tutade två gånger. Huvud, axla, knä och tå. Sedan sade de att vi skulle ta det han sagt med en nypa salt, det kom inte som en överraskning.

I morgon har jag schemafritt. Fan vad jag ska glida. Slippa vakna av väckarklockan, och när jag väl vaknat ska Anki och jag åka till Nautilus och träna lite. Sedan blir det nog en film eller två till kvällen. Jag ska bara göra sådant jag känner för, och ta till vara på att vara ledig.

Det blir nog en tripp till Norrköping i helgen. Helena ville dit, för att gå på Stadium. Och jag måste kolla upp lite grejor där, bl.a. det här med parkeringskort, var campusbussen avgår från och var campus ligger. För jag ska läsa HEL-kursen i 7 veckor i Norrköping, så det vore bra att veta var jag ska någonstans då.

Nu är jag jag trött, det är jobbigt att pendla. Men Anki och jag har varit på vattengympa ikväll, så jag känner mig riktigt nöjd. Sängen väntar på mig, och det ska bli så skönt att få sova.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: