Small fragments of a life

Ben, the two of us need look no more, we both found what we were looking for...

En lugn och skön torsdag som bjudit på många må-bra timmar. Anki och jag tog oss ut för att härja runt med våra stavar igen. Det var alldeles för länge sedan nu, och det var otroligt skönt att äntligen komma ut igen.

Jag har funderat lite, för Tiina fick mig att tänka till. På Söndag nästa vecka har nämligen klassen en första träff för att bli ledda till lokalen för uppropet, det är faddrarna som håller i det hela. Det är så att man ska hitta dit till uppropet. Jag vill åka dit, för att samtidigt träffa mina klasskamrater för första gången. Men så sade Tiina något intelligent, nämligen att det vore mycket bättre att stanna kvar i Linköping i så fall mellan söndag och måndag. Och det håller jag faktiskt med om. Så man kanske skulle kolla upp med lite vandrarhem och sådant. Då behöver man ju inte heller oroa sig för att väglaget ska suga, så man kommer för sent. För kommer man inte till uppropet förlorar man sin plats.

Nu väntar en jobbhelg på mig. En sista jobbhelg på ett bra tag. Det känns riktigt skönt. Inte för att jag tror att jag kommer att sitta och rulla tummarna på helgerna, men det ska bli skönt med lite omväxling.

Nej, nu ska jag ta och lägga mig en stund, och vila ögonen.



Dagens låt; Michael Jackson (När han var ung och oförstörd) - Ben


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Birgitta
skriven :

Låter härligt med må-bra timmar, det är något jag längtar efter samt mycket annat, men är tacksam över så mycket annat i livet !!!

Ha det så gött på jobbet .... och LYCKA TILL i skolan ! Kram