Small fragments of a life

What kind of father might hate his own daughter if she were gay?

Jag blir lite frustrerad. Men för att ni ska förstå får vi nog ta det från början. Jag kom över en TV serie häromsistens. Queer as folk. Det är inte själva serien i sig som gör mig frustrerad, det är vad jag lärt mig genom den som får mig att tro att folk inte är riktigt kloka. Och jag kan bara konstatera att så länge det är okej att öppet håna och hata homosexuella kommer folk att särbehandlas. Visste ni att homosexuella inte får gifta sig i de flesta delstater i USA? Okej, det vet de flesta. Det är däremot möjligt att gifta sig bl.a. i Kanada. Okej. Men om t.ex. två tjejer från en delstat där homosexuella äktenskap inte stöds åker till Kanada för att gifta sig kan man ju då tro att de ändå ingår äktenskap. Men nej. För det gills ändå inte där de bor. Och jag tycker att det är skitdåligt.

Visste ni också att det i vissa delstater inte är olagligt att diskriminera homosexuella? Att folk inte kan berätta på sitt jobb att de är homosexuella för att de då riskerar förlora sitt jobb? Jag tycker att det är för jävligt.

Jag kan inte förstå hur någon kan tycka att man är mindre värd för att man älskar någon av samma kön. Jag kan inte förså hur man kan bli dömt på grund av sin förmåga att älska en annan människa. Jag kan inte förstå att något som homosexualitet kan orsaka sådana debatter? Vi är alla människor. Homosexuella älskar inte sin partner mindre, eller på något annat sätt, än heterosexuella. Kärlek är kärlek.

Är det vettigt att man ska bli dömd för att man kan älska? Det kanske frångår normen, det kanske väcker uppmärksamhet, det kanske kan ses som konstigt. Men våga inte döma mig på grund av vem jag älskar. Våga inte tro att jag på något sätt skäms. Våga inte tro, ens för en sekund, att jag kan ändra mig.

"Har du haft sex med någon av det motsatta könet, hur vet du annars att du är homosexuell?"
Det är en fråga homosexuella lever med. Och det ända vettiga svaret är;
"Har du haft sex med någon av samma kön, hur vet du annars att du är heterosexuell?"

Diskriminering är något man får leva med. Men varför ska vi acceptera det? Varför skulle någon ha rätt att döma mig, att tycka att jag är mindre värd för att jag älskar någon av samma kön? Det är så jävla skruvat.

Desvärre är det inte lätt att ändra på saker och ting. George W Bush stod öppet emot homosexualitet. Och så länge sådana som han har tillgång till Vita Huset och maktpositioner kommer synen på homosexuella inte att ändras. Men ändringar måste ske.

Min sexuella läggning är en del av mig, det är en del av de saker som gör att jag är jag. Och jag kommer aldrig att be om ursäkt för att jag frångår den så kallade normen. Jag kommer aldrig skämmas för att jag kan älska, även om det är en ovanlig slags kärlek.

Det var vad jag ville ha sagt. Nu väntar sängen. God natt.


Dagens låt; Pink - Dear Mr. President

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

USA är ett mycket religiöst land. Religion är nyckeln till all ondska i världen. Därför kommer dom alltid ligga efter på den fronten.

2 Veronica A
skriven :

Jag tycker man ska få visa sin kärlek precis varsomhelst i världen oavsett om man är heterosexuell eller homosexuell! Vi måste acceptera och respektera varandra oavsett hudfärg, religion eller sexuell läggning! Tycker om dig precis som du är vännen! <3

3 Veronica A
skriven :

Jag tycker man ska få visa sin kärlek varsomhelst i världen! Vi måste acceptera och respektera varandra oavsett hudfärg, religion eller sexuell läggning! Religion skapar ju bara elände i världen! Jag tycker om dig precis som du är vännen! <3 Kram