Small fragments of a life

Det här är mitt liv, jag lever min dröm...

Dagen har varit spännande på många sätt. Jag åkte hemifrån strax innan 7 i morse, och lyckades hitta till Linköping utan problem, men sedan snurrade jag runt en bra stund när jag väl kommit in i stan. Till slut lyckades jag hitta en parkeringsplats, inte alls särskilt långt från campus.

Jag var där en halvtimma innan det var dags att börja, så det var skönt att ha ordentligt med tid på sig. Och jag upptäckte att nollebanden inte alls är särskilt dumma att ha, för på så vis känner jag igen mina studiekamrater. Det var inte en allt för betungande dag, vi började med lite allmän information, sedan fick vi en rundtur i biblioteket, och efter det en rundtur på Clinicum, ett ställe vi kommer spendera en hel del tid på.

Vi lyckades även hitta på 3 frågor som ska användas på torsdag, då vi har panel. Det ska komma yrkesutövande sjukgymnaster och svara på våra frågor alltså.

I morgon ska vi ha första föreläsningen, spännande!

Vi har även fått göra skyltar som matchar våra nolleband. De ska hänga runt halsen, och på dem står det "SG-Nollan" och så vårt namn. Vi hann även med ett par vändor med "huvud, axlar, knä och tå" idag. Faddrarna dyker upp när man minst anar det och tutar på oss. Men nu börjar vi bli riktigt duktiga på det!

Jag hämtade även ut mitt LiU kort idag, det är stort. Det kortet kommer att vara mitt liv de kommande 3 åren. Man använder det för att komma in i olika lokaler, låna böcker på biblioteket, göra utskrifter, få rabatter, osv.

Dagen avslutades sedan på bästa sätt i Forssjö, hos familjen Jurvanen-Hallberg.

Nu ska jag kika på handbollen en stund, och sedan väntar sängen. Upp lika tidigt i morgon igen för att bege mig mot Linköping. Efteråt tänkte jag ge mig in i Norrköping för att kolla upp det här med parkeringsbiljett månadsvis och var campusbussarna går ifrån. Jag skulle också behöva kolla upp var campus Norrköping ligger, då jag ska vara där när vi läser HEL-kursen. (Hälsa, etik och lärande).


Dagens låt; Lorentz & M.Sakarias - Lever Min Dröm Lyrics


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Låter roligt! Du ser, bandet är inte så dumt alla gånger. Viktigt kort det där! Du kommer bli en hejare på både Norrköping & Linköping. ;) Kram

2 Sara
skriven :

Hejja Lina de verkar ju gå som smort de där ju!! :) Lycka till vännen....



Kram