Small fragments of a life

What if I want to try? What if you take a chance?...

Bloggtorka här de senaste dagarna, tror jag. Inte för att jag inte haft något att berätta, mer för att det har varit full rulle mest hela tiden. I onsdag var det utgång på Safiren som gällde. Dagen började dock med jobb mellan 7-16, sedan hem och duscha och göra sig i ordning innan det bar iväg till Helena på förfest. Vi spelade "Svensson frågar, Svensson svarar" ett form av frågespel. Dessvärre hann vi inte spela färdigt, men för att skryta lite, så ledde jag när vi lade ner.

Sedan bar det i alla fall ner mot Safiren, för att där få köa en stund för att komma in. Det var kallt som satan, leggings må vara rätt snyggt och bekvämt, men de håller fan inte värmen särskilt väl! Till slut blev vi i alla fall insläppta, och sedan bar det upp på dansgolvet. 3CB spelade i puben, och där var det fullt ös, och massvis med folk. Det var lite jobbigt, för luftkonditioneringen där inne tillhör inte eliten, så man började svettas bara man tänkte tanken att gå in där.

En hel del dansande hanns dock med, tyvärr var medelåldern ganska hög, så jag kände inte igen många själar, men så är det ibland. När de stängde kilade vi till Venezia för lite fyllekäk, och sedan bar det av hemmåt i snålblåsten. Det var verkligen inte skönt ute, på något sätt.

Dagen efter var det jobbkväll som stod på schemat. Tröttma. Men jag kämpade på. Och så var det en sådan däringa 7-16 dag idag, men nu är jag ledig hela helgen. Underbart. Återstår att se vad som bli av den här helgen, men jag tror inte att jag kommer gå sysslolös, det brukar jag inte göra.


Dagens låt; Red - Start again


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: