Small fragments of a life

Would you freak out if I said I liked you?... If I'd fall, would you pick me up?...

Om det här med flytt och plugg...

Det är inte så enkelt. Även fast det är precis vad jag vill göra, vad jag drömt om att göra. Det är inte så enkelt att lämna allt man känner till, för att ge sig iväg på nya äventyr. Att lämna den trygghet man har, för att kasta sig in i något helt nytt. Det känns svårt att lämna allt jag känner till. Nej, det är inte särskilt långt mellan K-holm och Linköping, men det blir x antal mil längre ifrån mina vänner. Inga mer spontanträffar, ska jag träffa vännerna måste det planeras och bokas in. Restid måste planeras. Allt måste planeras. Jag vill verkligen det här, och jag ser så mycket fram emot det. Men jag vill också att ni ska veta att det inte är med lätthet jag lämnar stan. Att jag kommer att sakna den tid som är nu. Att jag kommer att sakna alla här hemma. Snart väntar nya äventyr, och nedräkningen har börjat. Men det är inte så lätt alla gånger.

Helgen flöt för övrigt på som helger mest gör. I fredags var jag hemma hos farmor och farfar för att fira farfars 78-årsdag. Det blev senare än jag trodde, för jag och kusin flummade till sent på kvällen.

Lördagen spenderades med Veronica, vi käkade lite gott, och avslutade kvällen med ost och vin. Det kallar jag en bra kväll!

I söndags var jag ute i det vackra Forssjö, hos familjen Jurvanen-Hallberg. Det är alltid lika mysigt att komma ut dit, skratta med Tiina, jäklas med Staffan, busa med Hilma och gosa med Anja. Underbart.
Sedan kom kusin hit på kvällen, och jag fick en hel hög med filmer, så nu har jag lite att göra. Som om jag inte redan hade det...

Nu är det sängdags, i morgon är en ny dag. Har jag hört.


Dagens låt; Hello saferide - The quiz

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: