Small fragments of a life

I am not the jaded kind...

Jo, ifall ni har missat det så är det den 6:e juni idag. Sveriges nationaldag.
Vet ni vad det betyder? Jo, det betyder att de flesta är lediga och kan sitta och glassa på en filt i solen och ha det bra. För vissa andra betyder det att man anatomipluggar. Jag tillhör dessa "vissa andra". Men lika glad för det är jag. Ahem.

I morgon blir det full jävla rulle på detta pluggande, även onsdag förmiddag. Sedan görs den onsdag em. Jag känner mig inte alls redo, och jag tvivlar på att jag kommer att känna mig redo när jag står där, men det måste göras. Och jag försöker se det som så att det inte är jordens undergång om jag kör på tentan. Då får man helt enkelt plugga en del i sommar och förbereda sig på omtenta. Men som sagt, jorden går inte under.
Det ska dock erkännas att jag har tentaångest. Så är det, för det är jobbigt det här med tentor, det ska man inte sticka under stol med.

Jag har för övrigt kommit fram till att jag har lite problem med svenska språket. Inte stavning och sådant, men betoning av vissa ord. Förhinder, till exempel. Jag vill säga förhinder. Men tydligen ligger inte betoningen på för. Skumt.

Nej, nu ska jag återgå till min gubben i lådan.


Dagens låt; Hey Monday - Candles

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: