Small fragments of a life

Standing on the high wire while you're on the ground, to you what is dangerous is safe and sound...

Dagens blogginlägg handlar om något världsviktigt. Det är något jag har funderat på hela kvällen, och visst kunde jag googla, men jag orkar inte det. Bättre att blogga om det. Så, här kommer det; Vad är det egentligen för skillnad mellan en älv, en å och en flod? Alltså, är det inte samma sak? Är det norrlänningarna som försöker vara märkvärdiga med sina älvar, eller är det faktiskt så att de 3 skiljer sig från varandra? Någon som vet? För jag är jättenyfiken.

Det var dagens viktigaste fundering. Annars har den mest bestått av muskelplugg. Ja, det finns en del att lära sig, kan man ju säga. Linda och jag har gått igenom bålens muskulatur idag. Det sitter inte helt ännu, men med lite tur och mer tentaplugg i helgen sitter det snart nog. Tillsammans med alla övriga muskler i kroppen. Den 8 juni tentar jag, och sedan är det sommarlov i hela 4 härliga dagar innan jag börjar jobba.

Men nu ska jag lägga mig och bläddra igenom gubben i lådan innan jag släcker lampan. Fina grejor det där.


Dagens låt; No use for a name - Let me down

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Vattendrag kan delas in efter storlek. I storleksordning: bäck, å, flod eller älv. Det är således huvudsakligen storleken (bredden, djupet, vattenrikedomen med mera) som utgör skillnaden mellan bäckar, åar, strömmar och floder. Indelningen är inte alltid självklar då en stor bäck kan kallas å (eller till och med älv) på vissa platser, och tvärtom.



Lycka till med pluggandet!

KRAM