Small fragments of a life

Pretty pretty please, don't you ever ever feel, like you're less than fuckin' perfect!

Dagen har varit ett långt äventyr. Den började ganska lugnt ändå, jag körde ut till Forssjö med prins Colin, för att byta till combon. Som för övrigt har blivit döpt till Sir Cadogan. Sedan blev det lite bråttom, hem för att packa in kartonger i bilen. Tiina och Hilmis kom och hjälpte till, vetitusan hur det hade gått annars! Otroligt dessutom hur mycket som får plats i en skåpbil. Kalasbra! Så ringde jag till mamma också, och bad henne följa med till Linköping, så hon och Tiina åkte Saab, medan jag brummade före i Sir Cadogan. Och fram kom vi, precis i tid.

Sedan gick det snabbt att lasta ur allting, och när det var gjort bestämde vi oss för att äta någonting. Jag bor nästintill granne med en pizzeria upptäckte vi, så där blev det lunch/middag. Sedan tillbaka till lägenheten för att påbörja uppackning och dricka lite kaffe. Kaffe är bra.

Sedan åkte mamma och Tiina hemåt så småningom och jag blev kvar. Har packat upp alla mina kläder och insett att jag har på tok för mycket. Men det betyder ju i alla fall att jag inte behöver gå naken. Och det är ju bra.
Jag har även hunnit packa upp lite i mitt kök, men kan inte packa upp mer nu, eftersom jag inte har mina möbler här, mer än en säng och ett par köksstolar.

Jag tog en promenad förut, upp till campus för att se att jag hittade, och det gjorde jag. Det tog inte ens 10 minuter att traska dit, men det var skönt med lite frisk luft ändå. Och så pratade jag med Veronica en stund, det var skönt att höra en vänlig röst. Det känns lite konstigt att jag ska bo här nu. Mycket märkligt.

När jag kom hem kilade jag ner i källaren för att ta mig en dusch, och det var inte dumt alls. Nu har jag kommit i säng, jag är lite trött i ena ögat, så jag tror inte att det kommer bli några problem att sova i natt. Bilder på nya lägenheten får det bli i morgon.

Avslutar med att sända tusen och åter tusen tack till min fina vän Tiina, för all hjälp idag! Och massa tack även till mor. Nu är det bara resten kvar! ;)


Dagens låt; Pink - Fuckin' perfect


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tiina
skriven :

Min vän:) det är ju det man har varandra till, att man hjälps åt liksom:) Kram!