Small fragments of a life

Dag 14. En låt som ingen tror att du skulle älska.

Nu börjar det bli svårt. Men med tanke på den genre jag oftast håller mig till när jag lyssnar på musik skulle jag kunna tänka mig att ingen tror att jag skulle älska denna...




Dagen började tidigt i morse, med föreläsning om centrala nervsystemet. Det är väl intressant och så, och jag känner att mycket med det här med cellerna börjar sätta sig i hjärnan nu. Men samtidigt räcker det med att jag får en liten fundering och då blir det kola i huvudet. Innan det blir total förvirring och back to square one.

Efter föreläsningen var vi schemafria, så jag, Linda och Jenni slog oss ner i HUB (HälsoUniversitets Bibliotek) och jobbade vidare på vår beröringsrapport. Alltså, när vi fick den här uppgiften tänkte jag att det tar nog inte så lång tid. Tji fick jag. Det är mycket att tänka på, det är mycket att läsa och att sedan försöka få ner det på pränt är inte det lättaste, och det ska refereras både hit och dit och grejas och donas. Men nu har vi kommit drygt halvvägs, och det känns bra! Nu är det inte så mycket kvar, och vi hoppas på att bli färdiga på fredag. För då har jag hela helgen på mig att läsa på HEL materialet och förbereda mig för tentan på måndag. Jovisst, omtenta måndag, den skriftliga delen, och sedan följer diskussionsdelen på onsdag. Det är mycket att stå i just nu.

Framåt eftermiddagen svängde Tiina förbi så tiden försvann som i ett moln av kaffe och prat. Det är så skönt att få släppa allt skolarbete för en stund och bara vara. Tack vännen min för att du kom!

Nu ska jag sätta mig en stund med min fysiologibok. Bara för att den är så fantastiskt kul att läsa...

Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tiina
skriven :

Det klart jag kommer:) staffan tycker dock inte låtvalet var så oväntat " ingen vågar tycka illa om simon & garfunkel" enligt min man:)

2 Lina
skriven :

Du är snäll :) Jahaja, ja, då får man väl lita på Jörgen och gå runt och vara bitter för att man valde fel låt ;) Eller så sträcker man lite på sig för att man är så pass ung som man är och redan har förstått att man inte kan ogilla S&G! ;)