Small fragments of a life

Dag 19. En låt från din favoritplatta.

Jag har många favoritplattor. Men här kommer en fantastisk låt från en av dem.





Jag har varit på campus nu och skrivit HEL tentan. Så nu har jag lite att fundera över, en del att kolla upp och massor att läsa om. Fantastiskt vad jag ska roa mig med det på eftermiddagen.

Efter tentan cyklade jag till Ica för att köpa mjölk och snus. Och vad glad jag blev när jag fick de att se sålde ut apotek-Arnes påskmust för 5 kr/butelj. Jag har gått ett par dagar och fundera på att smyga fram en av de buteljer julmust jag har bunkrat upp med inför sommaren, men nu behöver jag ju inte göra det, och midsommar är räddad!

Utanför Ica mötte jag en brevbärare med shorts och tisha. Det såg så jäkla nice ut. Så nu överväger jag allvarligt att byta inriktining och bli brevbärare istället. Det behövs väl ingen universitetsexamen för det, va? Förstå vad glassigt, slippa sitta med näsan i en bok, istället glida omkring på en cykel, stoppa lite brevlådor full med papper. Ja, bättre kan man nog inte ha det en sådan här dag!

Jag har för övrigt också kommit fram till att om jag någon gång skulle få för mig att råna en affär skulle det vara för att stjäla allt snus. Vad glassigt att ha en egen snuskyl eller 4 hemma liksom. Ska tänka ett varv till kring det där, men just nu känns det lockande.

Sedan är det ett jävla tjat om den där barnprograms-Ola överallt. Tidningar, facebook, bloggar, twitter. Jag blir galen. Jag skiter fullständigt i om han knarkat eller inte knarkat. Det är väl ändå upp till var och en hur man vill leva sina liv, och vill man slösa hjärnceller på att dra en lina, så varsågod be my guest liksom. Jag kan ara styra över vad jag skulle eller inte skulle göra, och jag skulle bestämt inte dra en lina. Det känns liksom inte så jävla rockigt att se ut som man inte sovit på 14 dagar. Så kan alla bara lägga ner det här nu, tack? Vänta på domen, sedan kan ni organisera en "Ola är oskyldig"-demonstration, eller organisera en ruttna-ägg-attack.

Det var allt. Nu ska jag bläddra lite i böcker igen.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: