Small fragments of a life

Pluggdag... typ.

Sådana här pluggdagar är kanon. Jag får så himla mycket gjort. Idag har jag hunnit handla, vika tvätt, lägga undan tvätt, plocka i lägenheten, diska, damma, byta lakan i sängen... Ja, ni ser, man hinner ju massor! Enda nackdelen är väl egentligen att inget av de ovanstående har särskilt mycket med hälsa, etik och lärande att göra... Jag kom till insikt idag om att det faktiskt ibland är roligare att plocka i hemmet än att sätta sig ner och försöka få in något i huvudet. Det kanske är därför jag har blivit så mycket bättre på att hålla städat hemma.

Jag vill också påpeka att Linköping är dammets stad. Jösses vad damm det blir, och fort! I K-town levde jag med 2 katter, och ändå var det mindre damm där. Mycket märkligt! Så damma var jag tvungen att göra idag, för det stör mig när det ligger ett lager damm över alla möbler. Usch.

Sedan tror jag att jag har glömt att nämna något som är riktigt tragiskt och ledsamt. Nämligen att min fina kamera har dött. Den bara lade av, sådär från en dag till en annan. Objektivfel står det när jag försöker starta den. Jag har ännu inte bringat styrka till att begrava honom, men ska väl göra det så småningom. Men det kan bli så att det inte blir så väldans mycket bilder här på bloggen ett tag framöver. För även om mobilkameran funkar, så är den inte på långa vägar lika bra som digitalkameran varit.

Jag tror också att jag har glömt att upplysa er om att det är en dålig idé att steka blodpudding, kyla ner den och sedan värma den i micron dagen efter. Det var väl inte äckligt, men det var inte gott heller.
Och så köpte jag sådan där färdig raggmunkmix på hink på ICA. Besvikelsen var total. Man ska absolut inte förvänta sig att de smakar i samma klass som farmor och farfars. Man ska absolut inte förvänta sig att det är gott heller för den delen, för det tyckte jag inte att det var. Men jag pinade i mig. Student som man är.
Sedan gjorde jag en tabbe igår, så jag kan även meddela att stekt korv inte är gott med remouladsås till. Jag tog fel på den och hamburgerdressingen, men det misstaget ska inte göras igen, för huvaligen.

Nej, nu ska jag sätta mig med böckerna en stund till. Jag har läst en hel del, faktiskt, mellan alla ryck jag gjort i mitt hem, men det finns alltid mer att läsa. The glory of PBL.


Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica A
skriven :

Duktig du är! Bra med plugg! Vilka bra laborationer du gör med mat så man vet... ;) Men raggmunk ska isf vara Felix - påsar som blandas med mjölk (ej vatten som står på kartongen) OM man inte gör egna! Kramiz