Small fragments of a life

'Cause I can't stop it now, it's so amazing how, I know I can't, I could never walk away...

Jag förstår inte riktigt varför, men av någon anledning blir mitt hem här i Linköping mycket dammigare än det blev i K-town. Trots att jag där hade 2 katter. Så nu har jag dammat och styrt upp lite här hemma.

Vi hade en kort dag i skolan idag med bara 2 föreläsningar på 2 lektionstimmar vardera. (2x45 min). Den första handlade om begrepp vi kommer att möta när vi ska börja vår färdighetsträning i ledundersökning och den andra handlade om systemfysiologi. Den om systemfysiologi var lite komplicerad, men jag tror att jag hängde med rätt bra ändå. Jag är bara lite förvirrad över vad njuren har för funktion i respirationssystemet, men det kanske kommer fram så småningom.

I övrigt har det inte hänt så mycket idag, jag var nere i HUB (Hälsouniversitetes bibliotek) och skrev ut ett gäng papper. Jag har suttit med kurshandledning för att få koll på alla uppgifter vi kommer att ha under terminen, och så har jag dammat. Jag har inte hunnit äta ännu, men ska snart steka lite blodpudding tänkte jag. Det är lagom tisdagskvällsmat.

Sedan ska jag sätta mig och leta efter lite musik till seniorgympapasset min grupp ska ha i November. Räkna lite på bpm (beats per minute) och sådär. Om någon har tips på låtar som gamla kan känna igen/tycka om och som har tydlig beat tar jag tacksamt emot det!


Dagens låt; Cartel - Honestly

Fridens liljor!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: