Small fragments of a life

Frågor...

Jag satt och slötittade på nyhetsmorgon igår förmiddag. Det är samma nyheter som rullar runt, runt, från 6 på morgonen till framåt lunch någon gång. Okej, det kan jag förstå, folk vaknar på olika tider på förmiddagen beroende på om man har jobb, skola, är arbetslös eller bara jävligt lat. Hur som helst, framåt förmiddagen var det dags för något vin- eller öltips. Och det här. Det här. Det väckte så många frågor.
Hade han försovit sig, så han inte hann dra en kam genom barret?
Hade TV4 nyttjat någon form av utpressning för att få honom att ställa sig sådär i TV?
Varför tvingade inte någon en kam på honom?



Men så googlade jag. Han har verkligen sådan där friss. Alltså... Ja. Hur tänkte han där?
Jag ser ett scenario framför mig där han stövlar ur sängen sådär okristligt tidigt, kliar sig lite lojt på magen med högerhanden medan han drar vänstern genom barret. Som av en händelse får han syn på sig själv i spegelväggen i hallen, han stannar till och flinar åt sig själv. Sen tänker han att han ska vara sådär härligt lattjo och gå till jobbet utan att kamma igenom håret.

Jag vet inte. Det känns som ett potentiellt scenario.

Men nu är det snart melodikryss.

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: