Small fragments of a life

You're like a waterfall, it's just the way you move, you're breaking down my wall...

Hela dagen har jag varit så opepp på att plugga. Det betyder att jag istället får sitta i morgon och i helgen och försöka lära mig om det naturliga åldrandet. Jodå, för av scenariot vi fick i måndags skapade vi följande frågor; 

Hur ser det naturliga åldrandet ut?
* Organ (prio ett på hjärta, hjärna, lungor, balansorgan. Översiktligt. Vad åldras?)
* Celler
* Leder
* Muskler

Hur kan man med sin livsstil påverka åldrandet?


Jodåsåatte, det finns att göra. Jag kanske skulle ta mig till biblioteket i morgon och leta böcker. Så kanske jag slipper köpa all möjlig kurslitteratur. Vet inte om man kanske skulle leta efter en bok om geriatrik. Fast det har inte så mycket att göra med det friska åldrandet.

Just i detta nu tänker jag i alla fall inte sätta mig med det där, för jag sitter rätt bra framför TV:n och slötittar på Ullared. Det finns många orginal i världen.

Nu ska jag ta mig lite kräm, sedan väntar sängen, ska lägga mig och läsa en stund tror jag.


Dagens låt: Days Difference - Falling in to you

Fridens liljor

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: