Small fragments of a life

I don't wanna live, I don't wanna breathe, 'les I feel yoy next to me...

Klockan 19 kom jag hem igår från Linköping. Sent omsider alltså. Men vi skickade in vår bakgrund och metod till vår handledare så nu får vi se vad hon tycker och tänker. Vi har fortfarande lite trådar att dra i, lite källor att fixa och sådär men överlag jobbade vi på bra igår. Jag måste komma ihåg att läsa en artikel nu under helgen och kolla så att jag förstår den på samma sätt som Elin gjorde.
 
När jag kom hem mötte jag upp tjejerna hos Tiinas mamma och sedan for vi hemmåt för att ta emot Adam. Han fyllde 20 för ett par veckor sedan men då hade inte vår present till honom anlänt ännu (eftersom vi beställde från internet) så han fick sin present igår. Och jag fick present av honom eftersom han jobbar på söndag och inte kan komma på kalas då.
 
Hittills idag har det varit full rulle. I alla fall för Tiina. Vi hade tvättstugan på morgonen/fm så hon har sprungit med tvätt. Inte för att jag är lat eller så men för att det är en människa som tycker att det är fantastiskt att tvätta. Hon njuter av det. Hur otroligt det än låter. Anja och jag lade oss och vilade istället. Sedan upp och laga lunch, det blev en enkel lunch med sådana där potatisbullar man brukade få i skolan och bacon till det. Enkelt men gott, det tyckte i alla fall barnen, Hilma fick i sig 4 potatisbullar och Anja 2. Det är bra jobbat tycker jag!
 
Nu på eftermiddagen tänkte vi försöka ta oss till Norrköping. Där väntar busfabriken på besök. Det är alltid lika kul att åka till busfabriken och tjejerna får leka av sig och är lagom trötta efteråt. Ikväll är det sedan melodifestivalen och det är tydligen ett givet inslag i den här familjen. Till och med Anja brukar hålla sig vaken för att kolla. Med hjälp av lite godis eller chips.
 
Nu är det dags att göra sig i ordning och packa väskan!
 
Dagens låt: Skillet - Comatose
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: