Small fragments of a life

I know to live you must give your life away...

En lång dag är äntligen till ända. Jag har landat i soffan bredvid hon som är det finaste jag vet, vi har ätit och dricker nu en kopp kaffe. Sedan är det sovdags. Det blev lite för lite sömn inatt eftersom Anja hade ont i magen och låg och vred sig som en kålmask mellan oss. Tiina var vaken med henne större delen av natten medan jag försökte få så mycket sömn som möjligt eftersom jag visste vilken lång dag som låg framför mig. Så Tiina och Anja har varit hemma idag medan jag skjutsade Hilma till skolan i morse och sedan susade vidare till Linköping för en dag med föreläsningar och färdighet knä. Det har varit en givande dag men det tar på krafterna att försöka lära mellan 8:15 och 17:00. I morgon väntar i alla fall en något kortare dag, förmiddagen spenderas med färdighet axel, skuldra och sedan blir det föreläsning på eftermiddagen.
 
Vi fördelade våra VFU platser idag och jag fick den plats jag önskade, i Norrköpings innerstad. Tack och lov. Jag var nummer nio i klassen att välja så jag är väldigt nöjd! Det blir 6 veckor på Hageby vårdcentral. Sista praktiken. Känns konstigt och läskigt och främmande, men det blir nog bra.
 
Elin och jag måste sitta mycket med vår kandidatupsats denna vecka för att vi ska bli uppsläppta på metod- och litteraturseminariumet. Svårt att veta när vi ska hitta tiden bara eftersom det är mycket att göra denna vecka. Men vi kämpar på i alla fall och i värsta fall får vi väl skippa föreläsningar. Huvudsaken är att vi får gå upp på seminariumet.
 
Nej, nu är det sovdags, vi är trötta både Tiina och jag och jag känner att jag måste dra henne i säng innan hon fastnar på riktigt för Farmen och vill börja följa det. (Vi har helt plötsligt inte trean, femman, sjuan, åttan osv. Men den är en helt annan historia och den tar vi en annan gång. Vi är inte helt nöjda med Heimstaden just nu bara...)
 
Dagens låt: Relient K - Be my escape
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: