Small fragments of a life

I won't justify the way I live my life...

Jag har beställt en väska på nätet. En sprillans ryggsäck med datorfack och (förhoppningsvis) fack som rymmer resterande prylar man måste ha med sig till skolan (diverse kablar, block, pennor, böcker, matlåda, vattenflaska, termosmugg, frukt osv.) Jag har lyckats bära sönder två ryggsäckar redan, på den ena lossnade själva banden man bär väskan i och på den jag just nu använder mig av håller botten på att gå ur. Jag tror det betyder att jag bär med mig för mycket grejor... Adam fick bära min väska häromdagen och han undrade om jag hade placerat en hög tegelsten däri. Men väskan rymmet ett slags survival kit, sådant man behöver för en heldag på campus. Jag fick leta lite på nätet efter en väska som kändes passande, jag tycker om att ha nät på sidan av väskan för då kan man placera vattenflaskan på ena sidan och termosmuggen på andra. Så slipper man oroa sig över att vätska ska läcka ut i väskan och därmed över datorn.
 
Jag sitter återigen på HUB och letar fakta och försöker komma någonstans på kandidatuppsatsen. Om en timma är det dags för basgrupp, denna gång handledarfritt. Det är alltid spännande med sådana tillfällen. Jag är väl inte sådär jätteförberedd den här gången men jag skyller det på att det har varit mycket med uppsatsen så det har liksom inte riktigt funnits tid till att plugga något annat.
 
Igår köpte jag mig ett SJ-pendlarkort. Jag får åka obegränsat antal resor med SJ regionaltåg mellan Katrineholm och Linköping. Sedan ett tillägg på det för att få åka Östgötatrafiken (buss) lokalt i Linköping. Det är ett måste eftersom det tar ca. 30 minuter att gå upp till campus från resecrentrum och det skulle innebära att jag inte hann i tid till mina lektioner de dagar vi börjar 08:15 och börjar vi senare än så skulle jag ändå behöva åka en timma tidigare för att hinna gå upp innan start. Eftersom jag redan spenderar så mycket tid på resande fot känns inte det aktuellt. I alla fall, 3022 kr kostar det. Det är väl ungefär vad jag hade räknat med och SJ har inga studentpriser på pendlarkorten eftersom "det är så förmånligt ändå". Jag vet inte jag, för när jag gick hem igår från stationen i Katrineholm trampade jag förbi en busskur med reklam för flygresor. "Flyg Turkiet tur och retur fr. 2500 kr". Helt plötsligt känns det då inte så billigt att jag sitter och nöter Katrineholm-Linköping och det dyrare än en resa till Turket. Det är en spännande värld vi lever i.
 
Nu ska jag ta Emelie under armen och dra upp till örat för en välförtjänt kaffe. (Mugg nummer 2 för dagen visserligen, men kaffe sitter aldrig fel.)
 
Dagens låt: Sick puppies - riptide
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Å andra sidan kommer du ju bara en gång till Turkiet för det priset medan du kommer till Linköping hur ofta du vill under en månad!

Kram från mamma