Small fragments of a life

Bemötande och skolavslutning

Jag har marinerat detta med ComHem sedan igår och när jag berättade för sambon om samtalet var hon helt enig med mig; aldrig ComHem. Men alltså, det här med ett gott bemötande är verkligen A och O. Det finns så otroligt många aktörer inom en rad olika genrer och det är mer än pengar som spelar roll. Vi var och handlade på MAXI häromdagen och vår vana trogen körde vi självscanning. Vi hittade en kylväska med nedsatt pris, från 249 till 199 kr. Så vi scannade in en sådan och insåg att den ändå gick in för 249 kr. Men vi trodde det skulle dras av i kassan sedan. Så vi fortsatte vår handling och avslutade med betalning i kassan. När jag får kvittot i näven påminner min sambo mig om att kolla så att vi bara betalat 199 kr för kylväskan. Det hade vi inte gjort, vi hade betalat 50 kr mer. Så kassörskan ringde upp någon för att kolla upp priset och de insåg att det blivit fel. Så vi fick 50 kr tillbaka. Plus 25 kronor just för att de gjort fel. Det krävs så otroligt lite för att kunderna ska bli nöjda. Vi gick därifrån mycket nöjda både med det trevliga bemötandet och det otippade tillskottet på 25 kr. Inte för att 25 kr är någon enorm summa, men symboliken av det hela! 
 
Vi har spenderat förmiddagen i kyrkan och kollat på Hilmas skolavslutning. Det var mysigt, myket folk och barnen var så duktiga. Hilmas klass spelade blockflöjt och det lät oväntat bra, de var riktigt samstämmiga! Anja och jag agerade fotografer, hon genom att granska bilderna jag knäppte. Så nu har storhumlan sommarlov, så lyxigt för henne! I höst väntar årskurs 3, hom börjar bli stor!
 
Nu ska jag ringa farmor för att höra om hon behöver handla. Farfar får fortfarande inte köra bil så vi får hjälpas åt och det tycker jag de förtjänar efter alla år de har ställt upp för oss, skjutsat hit och dit och funnits där!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Det håller jag verkligen med om, de förtjänar allt stöd de kan få nu på ålderns höst!