Small fragments of a life

Lovely life

hon den där fina sover sedan en stund tillbaka. Jag ligger bredvid henne, hör hennes tunga andetag och myser av känslan. Där ligger hon som äger hela min värld. Hon som har förändrat hela min världsbild, som har fått mig att förstå den där kärleken som alla smörsångare sjunger om. Hon som gör att jag känber mig hel. För några år sedan definierade jag ofta mig själv som sökare men jag visste inte riktigt vad det var jag sökte. Nu vet jag exakt vad det var jag sökte, det var ju henne. Och plötsligt bankade kärleken på dörren. Eller ja, det är väl en mer korrekt beskrivning att säga att den slog ner som ett bowlingklot i huvudet på mig. Min kärlek var förklädd till min bästa vän. Och hon är fortfarande min bästa vän. Hon betyder allt. Så enkelt är det. Det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Jag har nu avslutat Termin 5 på sjukgymnastprogrammet. Galet, konstigt, otroligt... Men faktiskt sant. Tentor skrivna och nu invänta resultat. I väntan på resultat njuter jag av ledighet. Hela långa helgen ledigt innan jag åter inställer mig för tjänstgöring på furuliden på måndag eftermiddag. Spännnande, nostalgiskt, kul och samtidigt en sådan intensiv längtan efter att bli färdig sjukgymnast, få söka legitimation. Få arbeta som det jag så länge drömt om och jobbat för. Snart. Tålamod. Men idag är en bra dag. Livet är bra och jag är lycklig. Med tillvaron, med kärleken, med allt det där som gör mitt liv till vad det är idag.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Lina, när du är lycklig är jag lycklig! Jag älskar dig! Kram