Small fragments of a life

I wonder how many times you've had sex and I wonder do you know who'll be next?...

Äntligen helg! Och det är ju skönt, för då är man ju ledig! Eller? Vi skickade in vår kandidatuppsats för granskning vid lunch igår. På eftermiddagen fick vi tillbaka den med kommentarer och förslag till ändringar. Nu ska den åter in på tisdag kl. 16. Vilket innebär att helgen spenderas framför datorn, i sällskap med Elin över Skype. Och vi fortsätter arbetet med uppsatsen. Samtidigt har jag en huvudvärk som ligger och gnager i huvudet vilket gör att arbetet tar dubbelt så lång tid.
 
Igår var en bra dag dock som började med lite skrivning på uppsatsen innan vi startade färdighet bröstrygg som fortgick fram till lunch. Då satte vi oss igen och läste igenom och fixade det sista på uppsatsen innan vi skickade in den till vår handledare. Så blev det snabb lunch på campus och efter det tågresa hem. Det är alltid galet mycket folk på tågen på fredagarna, oavsett vilken tid man åker. Men inte tar SJ hänsyn till det och kopplar på fler vagnar på tågen inte, nej, det är mycket bättre att folk helt enkelt får stå som sardiner i gångarna och slipper visa biljetter eftersom konduktören omöjligt kommer förbi folkmassan.
 
När jag väl kom till stan stannade jag till vid affären för att köpa med mig något gott hem, fredag som det var. Till slut hade jag ingredienser nog för att laga rosmarinkryddad kycklingfilé under ett täcke av färskost med smak av paprika och lök. Till det serverade jag coucous med paprika, tzatziki och en sallad. Och så drack vi rödvin till och var allmänt nöjda och glada. Efter maten blev det efterrätt i form av vaniljglass med chokladdoppade jordgubbar. Det gick ingen nöd på oss!
 
När vi ätit kom Tiina på att hon ville gå på bio så vi slängde en snabb blick på bioprogrammet och fastnade för en film med namnet "searching for sugar man". 5 minuter efter att filmen börjat undrade jag vad tusan vi gjorde där. Det var ingen vanlig film utan en riktig dokumentär, en sådan där som man fastnar för på TV ibland. Men snart nog fann jag mig i det och sögs in i vad de berättade. Och vi fann sugar man, både Tiina och jag satt och diggade musiken under filmen. När vi kom hem letade vi upp Rodriguez och han har gjort verkligt fantastisk musik!
 
Jag fick blommor och present av Tiina igår (vi har ju knappt hunnit ses den här veckan som gått.) vilket gjorde mig väldigt glad. En jättefin bukett och ett fantastiskt halsband från Sphere of life. Halsbandet heter Ring my bell och inuti kulan av silver ligger ett guldhjärta som fritt rör sig däri vilket gör att det ibland låter lite som en bjällra. Med halsbandet följde en notis med orden Rattle my heart and listen to its song. 

Hjärtat inne i syns inte så bra på denna bild.
 
Finaste blommorna från min älskade <3
 
 
 
Dagens låt: Rodriguez - I wonder
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: