Small fragments of a life

Waiting to put my feet on the ground...

Oj, vilken fantastisk helg vi har spenderat tillsammans, mitt hjärta och jag. Den började redan i fredags kväll, trots att vi båda var trötta efter veckan spenderade vi kvällen i soffan med ett par glas vin, god mat och Gladiatorerna. Lördagen spenderades sedan framför datorn med skrivande av ILP (Individuell lärandeplan, den används sedan när jag går ut på praktik). Tiina hälsade på hos Fru Quist för klippning och slingning av hår och jag var borta på Lövåsområdet under tiden för att leta upp lämplig födelsedagspresent till min syster som vi skulle fira lite på lördagkvällen. När Tiina kom hem käkade vi lite mat och drack kaffe innan det var dags att göra sig i ordning.
 
Vi tog en promenad till farmor och farfar och spenderade sedan lördagkvällen där med otroligt god mat, gott vin och trevligt sällskap. Tiden gick fort och plötsligt var det dags att ta sig hemåt. Vi tog en promenad i den fantastiska kvällen. Det känns som att det börjar bli vår. Trots alla minusgrader under nätter och morgnar verkar det ändå finnas hopp om att det kan komma en vår så småningom! Det var en riktigt skön kväll, och alldeles stjärnklar.
 
När vi kom hem var det bums i säng, trötta av mat och vin somnade vi ovaggade. Sedan spenderades söndagen på bästa sätt, med frukost i sängen och utan måsten. Framåt eftermiddagen tog vi oss ut till Beckershov med en kaffetermos och drack kaffe i solen. Det var underbart! Söndag kväll kom Adam förbi en sväng, vi drack kaffe och slötittade på TV. När han gått var det sovdags och nu är det helt plötsligt en ny vecka. Ikväll kommer söthumlorna hem, som de är saknade!
 
Nu sitter jag på Cinicum och väntar på Elin, vi ska gå igenom 0-5 skalan och sedan ska vi prata uppsats och opponering. Sedan är det dags för basgrupp igen, för att gå igenom detta med ILP. Snart dags för praktik. Jag vet inte riktigt var tiden tar vägen, det känns som att det springer ifrån oss.
 
Dagens låt: Mads Langer - Riding elevators
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: