Small fragments of a life

We're talking about our lives like we've known each other forever...

Nu är den inskickad. Jag pratar naturligtvis om den där kandidatuppsatsen med bakgrund och metod. Nu håller vi alla tummar i har för att materialet håller för att gå upp på metod- och litteraturseminariumet. Vi skulle gulmarkera våra ändringar i dokumentet för att vår handledare lättare skulle se vad vi förändrat. Det innebar att vi skickade iväg ett helgult material till handledaren eftersom vi bearbetat varenda del av texten, omstrukturerat, strukit, lagt till, omorganiserat lite till, skrivit, funderat och omformulerat. Lite rast på det? Nej, basgrupp i morgon och jag har inte läst en enda rad till basgruppen ännu. Så det blir en kväll med familjeliv innan barnen ska läggas och efter det ännu lite mer tid spenderad framför dator och böcker. Livet som student.
 
Idag hade vi färdighet nacke. Eller, hur man ger sjukgymnaststudenter huvudvärk. Diverse tester utfördes, en del krångligare än andra. Ingen av dem var särskilt bekväm men nödvändigt att kunna. Tänk på det nästa gång ni går till sjukgymnasten; det ni får utstå har sjukgymnasten också fått utstå. En massa gånger!! Som sjukgymnaststudent är man nämligen också försökskanin och övningsobjekt. Jag har sett samtliga av mina kurskamrater i underkläder. Jag har blivit inspekterad i bara underkläder. Vi har känt och böjt och vridit och slagit (reflexer alltså) på varandra. Det är otroligt lärorikt och de bästa lektionerna, eftersom vi arbetar praktiskt och får en känsla över vad som är "normalt". Det är spännande.
 
Imorgon är det som tidigare nämnts basgrupp och efter det ska Elin och jag plugga tillsammans. Vi har en del att diskutera, gå igenom och fördigheter att öva. För det måste man göra, massor! På så många olika kursare som möjligt! För alla är olika, ser olika ut och känns olika (och nu pratar vi rent palpationsmässigt, inget snusk!).
 
Men nu är vi snart framme i Katrineholm så jag ska packa ner datorn i väskan, gå upp till coop och handla keso och sylt (livet med barn, jag tippar på att det blir pannkaka till middag). Sedan ska jag hämta ut ett paket från DHL på Sjölins, jag misstänker att det är min nya väska. Behövligt!!
 
Dagens låt: Matchbook Romance - tiger lily
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: