Small fragments of a life

For I have been set free, to live again...

En dag med full fart från morgon till kväll! Den började vid 6:30 i morse då vi vuxna slog upp våra blå. Vi hade tvättstuga klockan 7 eftersom vår tvättid blev stulen i torsdags. Så hon den där fina knatade ner med våra påsar i källaren bara för att komma tillbaka upp någon minut senare. Arg. Tvättstugesystemet i det här huset fungerar som så att man får låsa ut tvättstugenyckeln när man har tvättid. Alla har tillgång till nyckeln när tvättstugan är ledig. I morse hängde inte nycklen där, trots att vi hade tvättid. Då blir man inte så nöjd. Speciellt inte när hon den där fina ska iväg på kurs på måndag morgon och måste ha rena kläder med sig. Jag slängde på mig kläder och åkte med en påse tvätt till pappa, en till mamma och en till farmor och farfar. Sedan hem och äta frukost och duscha. Tillbaka till alla tre ställen för att hänga tvätten, sedan hem. Dra med barnen ner på marknad på stan, åka karuseller (inte jag då men barnen), kika runt på marknaden, fika på Sultans. Sedan gick vi hem för att laga lite mat och Anja skulle sova middag. Under tiden hon sov åkte jag och hämtade tvätten som hängde på tork i farmor och farfars trädgård och Anjas bilstol. Handla. Tillbaka hem för att stoppa lite kött i marinad, packa väska och ta med hela familjen till barnens mormors koloni. Där sådde vi, ärtor, rödbetor, morötter och dill. Och grillade fläskfilé. Sedan skulle jag åka och hämta tvätten hos pappa och hos mamma. Anja skulle med så vi drog iväg. I pappas hus fick hon åka hiss, hon var alldeles lyrisk efter det! Skönaste humlan! Tillbaka hem, dit Hilma, hennes mamma och mormor slöt upp med oss. Natta Anja och hon den där fina. Och nu sitter jag här. I morgon tror jag vi ska ta det lite lugnare. Vi behöver inte flänga runt med tvätt i alla fall! Som tur är har jag lånat farmor och farfars bil, så det blir lite lättare att ta sig runt! Fast ner på marknaden gick vi förstås, så vi slapp leta parkering!
 
Nu ska även jag göra mig i ordning för natten, lyfta över Anja i sin säng och krypa ner bredvid hon den där fina som jag är så tacksam över att få dela bäddmadrass med. Till och med katterna sover här. (surprise liksom, för de sover ju aldrig annars...) Hilma sover över hos mormor i natt, i morgon ska vi fira mors dag. 
 
Dagens låt: Trading yesterday - Revolution
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: