Small fragments of a life

I told you that I love you, girl, I'm nothing without you...

Myser i soffan med min fina Imperius bredvid mig. Jag trodde gårdagen skulle bli lugnare än lördagen men jag vet inte om den blev så mycket lugnare. Vi drog iväg till Skokanonen så fort de öppnade för att köpa gummistövlar till lillhumlis och för att hon den där fina tycker att det inte räcker att äga en hel sopsäck full med skor, hon var tvungen att ha ett par nya. Sedan till Maxi och handla lite tårta och korv. Vidare till Intersport, vidare till humlornas mormors koloni för att grilla korv och äta lite tårta, morsdag till ära. Efter det släppte vi av Hilma och hon den där fina hemma, de skulle sedan gå till Åhléns för att kolla på kläder. Så jag tog med mig Anja till min mamma för att äta lite mer tårta. Sedan hem en kort stund innan vi åkte till Ica Nära för att handla sådant vi glömt, vidare till Sibylla för att investera i lite kvällsmat och så hem igen. Äta och natta barn. Och sedan var helgen slut. Sådär bara.
 
Imorse gick jag upp med hon den där fina vid 5, hon skulle med 6-tåget till Stockholm. Så när hon åkt väckte jag barnen och skjutsade ut dem till skola och dagmamma. Och när de var på plats for jag till farmor och farfar för att äta frukost. Vid 9 styrde vi mot Örebro och sjukhuset där för att farmor skulle kolla upp sina ögon. Vi tog med oss systeryster och lillkusinen också och stack iväg. Familjen tycon on the road så att säga. När vi kommit fram och skulle ta oss in slog syster min en kullerbytta. Jag och Adam stod och asgarvade, det såg för festligt ut! Och hon gjorde sig inte illa eller så. Farmor höll på att få en hjärtinfarkt och trodde syrran bröt sig. Till slut kom vi i alla fall fram till ögonmottagningen och medan farmor var där tog vi andra en fika. Det är dyrt med fika på Örebros sjukhus. 60 kr för en coca-cola, en kaffe och en chokladboll.
 
När farmor sedan var färdig bjöd hon på lunch innan vi vände hemåt igen. Vi var i stan till 15, tog en fika hos farmor innan pappa kom dit. Då tog jag honom under armen, åkte och hyrde ett släp och köpte en ny säng till Anja eftersom hon vuxit ur sin spjälsäng. Tack finaste Jennie, Janne och Anton! Så efter ännu en dag med fullt upp förtjänar jag att sitta här i soffan en stund. Men det är väldigt tomt här utan hon den där fina måste jag säga!
 
Nu ska jag skriva ett par rader till på vår arbetsplatsanalys innan jag knyter mig.
 
 
Dagens låt: All that remains - What if I was nothing
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: