Small fragments of a life

Busy days

Nu har det gått sådär lång tid igen sedan jag senast bloggade. Vilket har att göra med att jag har haft häcken full med annat och inte hunnit med. Dessutom har jag inte åkt tåg på ett tag, den tid jag brukar sitta och skriva på bloggen har därmed försvunnit. Men nu så, nu ska jag se till att komma på rätt spår igen (hehehe).
 
Först och främst; KUAn är klar och godkänd. Jag hade fått information om att det skulle vara en intensiv tid och de förväntningarna uppfylldes verkligen! Dagarna gick så otroligt fort att helt plötsligt var det dags för slutseminarium. Men det var en jättekul och väldigt lärorik upplevelse! Rutinerna på sjukhus ser inte riktigt ut som de inom äldreomsorgen. Bägge delar har både för- och nackdelar men det var kul att prova något nytt! Sedan hade vi ju högre bemanning eftersom vi arbetat i team hela tiden och alla yrkeskategorier (läkare, sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut) fanns på plats hela tiden. Men det var skönt att kunna lämna över saker som man inte hunnit under dagen till de som skulle jobba kväll och ändå veta att det skulle bli gjort. Tyvärr ser inte verkligheten alltid ut så vilket till stor del kan förklaras med resursbrist. 
 
Så nu är jag i alla fall tillbaka i Linköping på campus US. Elin och jag jobbar på med innehållsanalys, det är otroligt mycket som ska göras på väldigt kort tid, samtidigt som vi har praktisk tenta i början på nästa vecka och därmed måste öva undersökningar och behandlingar och läsa artiklar och what-not. Just nu är livet väldigt intensivt, det är mycket att göra och stå i men det är bara att göra. Sista rycket nu, intalar jag mig själv!
 
Och tentan ja, en praktisk sådan. Jag gillar inte alls de praktiska tentorna, jag tycker de är skitläskiga! Ändå är det de som hittills har funkat bra för mig, jag har lyckats klara gränsen för godkänt varje gång. Men det är sådan enorm press att prestera framför tentator, man har liksom inget att gömma sig bakom. Och det ska man ju i och för sig inte heller, man ska glänsa med sina kunskaper. Men jag vet inte om man någonsin kan känna sig redo för en praktisk tenta, jag har svårt för det i alla fall. Imorgon ska vi i alla fall tentaplugga hela dagen, man måste ju varva detta med uppsats och tenta...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: