Small fragments of a life

KUA

Idag är det fags för första dagen på KUA. Vilket betyder att de närmaste 2 veckorna kommer att spenderas på Vrinnevisjukhuset i Norrköping. KUA står för klinisk undervisningsavdelning. Det är alltså en sjukhusavdelning som drivs av studenter. Med hjälp av handledare såklart. Det handlar om teamarbete där vi är blandade, jag som sjukgymnaststudent, två arbetsterapeutstudenter, en läkarstudent och några sjuksköterskestudenter. Uppdelat på två arbetslag där man går antingen dagpass eller kvällspass. Fast jag kommer bara gå dagpass eftersom jag är ensam SG student på avdelningen under dessa 2 veckor och det är på dagen jag kan göra mest nytta. Förutom våra yrkesspecifika uppgifter ska vi också sköta omvårdnaden. Det känns naturligt för mig och jag tackar än en gång dn bakgrund jag har för det. 8 år inom äldreomsorgen (med vissa avbrott för studier i och för sig) har gett en trygghet i att möta patienter och jag trivs som bäst i dessa kontakter, när jag känner att jag gör någonting som lyser upp dagen en smula för någon annan. Jag tycker att det ofta handlar om det där lilla lilla extra, 2 minuter extra med fokus enbart på individen och inte på alla måsten.

Jag vet ännu inte riktigt vad denna period med KUA kommer innebära, jag hoppas få reda på det idag på introduktionen. Nervöst är det i alla fall!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: