Small fragments of a life

Torsdag, snart fredag och så går det runt!

Nu är vi på banan! Gällande kandidatuppsatsen alltså. Idag har vi genomfört vår första intervju, vilket gick riktigt bra! Vi har lånat diktafon på Clinicum, vilket fungerade jättebra. Det kändes som att vår intervjuguide höll och vi kom ihåg allt som skulle kommas ihåg. Typ detta med samtyckesformulär och sådana saker. Så nu är det transkribering som gäller. Och det tar tid. Massor av tid! Men det löser sig nog det också.
 
För övrigt en bra dag som började med färdighetslektion gällande neurologisk undersökning. Vilket innebär att vi har kollat muskelstyrka, beröringskänsel, identifikationsmuskler, nervtensionstester, palperat nerver osv. En del var repetition, andra saker var helt nya. En skön blandning helt enkelt. Det är inte helt skönt att få en nerv palperad men viktigt att kunna. En av de bästa sakerna med färdighetslektioner innebär att man får springa omkring i mysbyxor och det är ingen som kollar konstigt på en för det. För övrigt har vi väl egentligen inte kvar så mycket hämningar när det handlar om att klä av sig inför varandra, det är inget konstigt att stå i klassrummet och byta byxor eller ta av sig tröjan trots att både kursare och föreläsare är närvarande. Vi är alla vana vid det här laget.
 
Efter färdigheten följde lunch och därefter en dubbeltimme med föreläsning. Jag kände väl egentligen inte att föreläsningen gav mig så mycket men då har jag i alla fall varit där och lyssnat. Det kanske visar sig bra i efterhand.
 
Elin tog sig ett snack med Benjamin gånger två idag, men jag vet inte det såg inte ut som att han höll något jätteintressant föredrag...
 
Nu ser jag fram emot att komma hem! Hem till hon den där fina!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: