Small fragments of a life

You are the one, the one that lies close to me...

Oj så länge sedan jag publicerade ett inlägg här. Tiden har sprungit iväg och livet ser inte alls ut som det gjorde när jag författade mitt senaste inlägg!
 
Studietiden känns så otroligt avlägsen, som att jag varit fast någonstans i en dröm och det är svårt att föreställa sig att livet inte alltid sett ut som det gör nu. Det är oändligt skönt att vara tillbaka på ett arbete, att få gå till jobbet på morgonen och ta sig hem framåt eftermiddag/kväll och känna av hur det är att vara ledig. Det är fantastiskt. Att inte hela tiden ha saker hängande ovanför sig, basgruppsplugg eller inlämningsuppgifter. Men jag måste erkänna att vissa saker inte alls blivit som jag tänkt mig. För jag levde med en förhoppning och tro att jag skulle få så otroligt mycket mer tid. Jag menar, jag jobbar 80% och dessutom här i staden där jag bor. Men tji fick jag, för jag tycker mig ha precis lika lite tid nu som då. Så kan det vara. Det är dock definitivt något som jag kan stå ut med, för det är skönt bara att ha vetskap om att jag slipper åka tåg varje morgon. Än så länge. För vad som händer i höst vet jag inte. Det är med blandade känslor som mitt vikariat börjar gå mot sitt slut. För jag har skjutit upp vetskapen om att jag inte har en fast tjänst, att jag måste söka andra jobb, att jag fortfarande inte har den där tryggheten. Men nu går det inte att stoppa huvudet i sanden längre. Nu vankas en sommar och snart därefter kommer hösten och då vet jag inte alls var jag kommer ta vägen. Men vi skjuter det på framtiden för nu, för jag vill inte spendera en sommar med att finurla på det!
 
Nu ska jag lägga mig med en bok och njuta av stillheten denna fina onsdagkväll. Imorgon är det röd dag vilket för min del innebär ledighet. Jag ska kika på om det finns någon återförsäljare till Tele2 i Norrköping som har öppet. För jag behöver verkligen få tag i ett simkort till den mobil jag nu fått låna. Finaste lillkusin ställer upp såhär när man klantar sig och lägger mobilen på biltaket... 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: